Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wi-fi På Time Capsule kommer och går


Silverfox

Rekommendera Poster

Min TC från 2011 har fungerat problemfritt hela tiden men nu sedan en månad krånglar wi-fi. Ett par gånger om dagen slutar wi-fi att fungera. Vissa gånger börjar den gula lampan att blinka men wifi kan försvinna även då grön lampa lyser. Jag tar ut sladden och låter den vila ett par minuter och sedan är det tillbaka. Men inte alltid. Ibland får jag inte kontakt och då får den vila över natten och då på morgonen när jag koppla in den igen så fungerar den.

Jag har bytt nätverksladd men ingen skillnad.

Jag tog hem en uppdatering och installerade den för två veckor sedan men ingen skillnad efter det.

Jag har bytt jack men ingen skillnad.

Tror ni att en fabriksåterställning kan hjälpa mig eller håller den på att rasa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplas dina WiFi-anslutna enheter från och WiFi-nätet är inte längre synligt när "wi-fi slutar fungera"?

Kan ethernetanslutna enheter surfa när WiFi slutar fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wifi är synligt i enheterna under Inställningar även då jag tappat kontakten.

Nix de kan inte surfa då wifi slutat fungerat. Jag märker snabbt att det är nedkopplat, den står still och snurrar då jag söker på Safari. Musiken jag strömmar fortsätter då den slår över till nätet men inte sökandet på Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad visar verktygspgm - Airportverktyg? Har du TCn kopplad till ett modem eller direkt till ett nätuttag i väggen? Mycket tyder på att du tappar kontakten med internetleverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad visar verktygspgm - Airportverktyg? Har du TCn kopplad till ett modem eller direkt till ett nätuttag i väggen? Mycket tyder på att du tappar kontakten med internetleverantören.

Den visar att jag inte har kontakt då lampan blinkar gult men att jag har kontakt då den är fast grön, fast jag inte har kontakt, i de fallen jag inte kommer ut. Det första förstår jag men inte den andra.

 

TC är kopplad direkt in i väggen.

 

Trodde också först att det var internetleverantören som jag tappade kontakten med men mina grannar har inga problem som jag har. Styv lina.

 

Igår kväll gjorde jag en hård omstart och i morse så hade jag efter cirka 10 timmar fortfarande kontakt. Det är lång tid men möjligt att det är tillfälligt men om det fortfarande är kontakt i kväll så känns det som ett genombrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Trodde också först att det var internetleverantören som jag tappade kontakten med men mina grannar har inga problem som jag har. Styv lina.'

 

Att grannarna inte har problem betyder inte att du kan ha det. Vad är en hård omstart? Hoppas :crossfingers: det håller sig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man..mjuk, hård och fabriksåterställning...Trodde jag kunde det mesta betr routrar, man lär sig.. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett dygn nu och TC har inte tappat kontakten under hela tiden, så det verkar som att det har hjälpt med den hårda omstarten. Än så länge i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...