Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

uppdatera Firmware i Pioneer DVD-RW DVR-103


ronny

Rekommendera Poster

Hej jag har nyligen införskaffat mig i en DVD brännare...Pioneer DVD-RW DVR-103

och fått reda på att skall man bränna DVD skivor i 2X 4X så måste man uppdatera

Firmewire för brännaren... dom länkar som jag har provat leder bara till Packard

Bell och där finns bara exe-filer att ladda ned :(...

Packard Bell

 

Pioneers sida

 

är det någon på forumet som har hittat en motsvarande mac sida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla HÄR så kanske du hittar något.

151393[/snapback]

 

Bäst att jag svarar också :D Jo den utmärkta länken ledde till Apples Uppdaterings sida ...och man kunde uppdatera till Firmwire

1.9 ... när jag kikade i systeminfo så hade jag redan nämnda firmewire version men problemet

kvarstod... någon nyare fanns inte att få heller... det blir till att kolla vad som står på ettiketterna

innan man köper DVD skivor i fortsättningen...

 

hur är det med dom brännare som sitter i G5:orna är det samma problem där

jag läste något om det på Apples sida (men inte så noga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ligger det till tydligen:

 

Which Macintosh computers require this update?

The following SuperDrive-equipped computers may require this update (see below for information on how to determine if your computer needs this update):

iMac (Flat Panel) with SuperDrive

Power Mac G4 (Digital Audio) with SuperDrive

Power Mac G4 (QuickSilver) with SuperDrive

Power Mac G4 (QuickSilver 2002) with SuperDrive

The following SuperDrive-equipped computers include the latest update. They can read from and write to high-speed media. (No update is needed):

iMac (17-inch Flat Panel)

eMac with SuperDrive

Power Mac G4 (Mirrored Drive Doors) with SuperDrive

PowerBook G4 (1GHz/867MHz) with SuperDrive

All Macs with SuperDrive being manufactured as of late 2002 can read from and write to high-speed media, and do not need to be updated.

For computers that require the update, you can automatically update the SuperDrive via the automatic Software Update feature (for both Mac OS 9 and Mac OS X) to work with high-speed media.

If you have turned off automatic Software Update, or if you have an environment that doesn't allow automatic Software Update to work, you can download a manual update from Apple's website (see installation instructions below).

Computers that do not have a SuperDrive, or that have a SuperDrive from a vendor other than Pioneer do not need to be updated.

 

Hos mig var det till ingen nytta i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Vad jag vet om så sitter det en DVR-104 i PM G4 & i (nya) G5 så sitter Pioneers nya DVR-109, med stöd för Dual Layer bränning.

 

Jag har G4 med DVR-104, o jag har aldrig tittat på skivans hastighet när jag handlat. Jag har i inställningarna "Bränn med högsta möjliga hastighet".

 

Funkar kalasbra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet om så sitter det en DVR-104 i PM G4 & i (nya) G5 så sitter Pioneers nya DVR-109, med stöd för Dual Layer bränning.

 

Jag har G4 med DVR-104, o jag har aldrig tittat på skivans hastighet när jag handlat. Jag har i inställningarna "Bränn med högsta möjliga hastighet".

 

Funkar kalasbra. :)

151460[/snapback]

 

Tack för informationen Rickard...

Det blev ett par Sony skivor med DVD-R som jag inhandlade

dom klarar av att bränna i 1x och 2x som det står att den första superdriven klarar av

 

han som hade brännaren förut sa att det inte funkar med plus skivor..det var anledningen

till att han bytte upp sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Min DVR-104 funkar inte heller med plus skivor, men jag har inte upplevt det som nåt hinder. Det finns ju minst lika mkt minusskivor när det gäller märken o kvalitet, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...