Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud säkerhetskopiering har slutat fungera på alla enheter


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Såväl på min telefon som min iPad har iCloud säkerhetskopiering slutat fungera. Även om jag laddar, har den ansluten till Wifi och går in i iOS-inställningar och väljer manuellt "Säkerhetskopiera nu" så startar en säkerhetskopiering i ca ½ sekund för sedan direkt säga att den senaste säkerhetskopian inte kunde slutföras. Senaste säkerhetskopiering har på båda enheterna varit 23/12 vid ungefär samma tid.

 

Jag har testat följande:

 

Starta om enheterna.

Logga in och ur iCloud.

Ta bort de gamla säkerhetskopiorna från iCloud.

Återställt iPaden helt.

 

Nu testar jag iPad som är helt nollställd. Samma sak. Några tips?

 

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du loggar på via webgränssnittet (www.icloud.com)? Ser du nånting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Vad händer om du loggar på via webgränssnittet (www.icloud.com)? Ser du nånting?

 

 

Jo nog ser jag något, men frågan är väl vad som finns att göra där. Jag kan se mina enheter. Ser inga säkerhetskopior, ett alternativ vore väl om jag där kunde se gamla säkerhetskopior osv men något sådant hittar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

En liten update.

 

Jag ringde Apple Support för iCloud-tjänster. Pratade med en första advisor, blev vidarekopplad till en senior advisor som tagit en massa uppgifter och nu skickat ärendet vidare till ingenjörssidan.

 

Tydligen har det blivit något fel på mitt Apple-ID. Väldigt ovanligt tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...