Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När ska man köpa iPad Pro och vad ska man tänka på?


Ming

Rekommendera Poster

Hej allesammans! Ny här på forumet!

 

Jag har funderat på att skaffa en 12,9" iPad pro.

Men har lite frågor som jag vore tacksam över om någon kunde svara på eller iallafall ge mig lite tips.

 

1. Finns det risk att den kommer att gå ner i pris inom de närmaste veckorna/månaderna?

2. Här på Macworld sas det i våras att det skulle komma en uppföljare nu i höst men vad jag kan se har det inte gjort det. Ska man vänta på att en sådan kommer?

3. Jag sitter på en iPad air 2 just nu. Vad är de största skillnaderna enligt er? Jag använder den mest för att titta på youtube/Netflix,spela lättare spel och ev filma och redigera i mindre program som ex IMovie. Om jag skaffar pron så kommer den få ungefär samma uppgifter.

4.Kommer jag tycka att den blir för otymplig? (Omöjligt för er att veta men vad är era erförenheter om storleken?)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omdöme

För många kan den billigare Ipad vara ett bättre köp. 7 495 kronor (minst) är för mycket om paddan bara ska användas för Netflix, lite mejl och lättare spel.

 

Men Ipad Pro gör att Ipad plötsligt känns spännande igen. Det var det länge sedan vi kunde skriva, men med IOS 11 runt hörnet och Ipad Pro redan här vittnar det om nytänk för Ipad. Det viktigaste för Ipad Pro, IOS 11, kommer först till hösten men redan idag är det här den bästa Ipad, den bästa surfplattan överlag, och för vissa även den bästa dator som går att köpa just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

2. Här på Macworld sas det i våras att det skulle komma en uppföljare nu i höst men vad jag kan se har det inte gjort det. Ska man vänta på att en sådan kommer?

 

Den senaste kom på WWDC i juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Apples iPrylar så verkar det vara standard att det kommer en ny modell varje år, så det går nästa alltid att vänta lite på en snabbare. Datorernas uppdateringsfrekvens är svårare att förutsäga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer om man tittar på processorn

Är det samma i Pro som iPhone 7

 

Nya ipad har som 6S

 

Och iPad Air 2 som 6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 12.9 är ju sjukt stor och i mitt tycke för stor. Enda argumentet att köpa den är om du jobbar med design etc på den.

Satsa istället på iPad Pro 10.5, den är värd pengarna även om du bara ska surfa och netflixa. Du får en padda som kommer hålla många år, även prestandamässigt.

 

Avseende processorer så har Nya iPad samma processor som 6S, iPad Air här däremot en upphottad version av 6:ans processor.

Samma sak gäller senaste iPad pro, det är inte samma processor som i iPhone 7, det är en A10X, som är betydligt snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade liksom Ming tänkt uppdatera mig och då till en Pro 10,5. Det ryktas ju dock om en ny modell av iPad med ännu bättre processor i vår. 7500:- är ju ganska mycket pengar redan det och den nya lär inte bli billigare. Är det värt att vänta? Den senaste uppdateringen av iPad var ju rejäl så hur mycket kan det ske i år (spekulationer givetvis)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man behöver en viss pryl nu så vänta inte, om du kan vänta och det inte ställer till några problem, så vänta. Det finns alltid rykten och spekulationer och de är inte samma sak som bekräftade fakta, så vi vet inte vad som händer till våren. Det vi vet är att det kommer en ny bättre iPad, men vi vet inte när, vad den har för specifikationer eller vad den kommer att kosta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allesammans! Ny här på forumet!

 

Jag har funderat på att skaffa en 12,9" iPad pro.

Men har lite frågor som jag vore tacksam över om någon kunde svara på eller iallafall ge mig lite tips.

 

1. Finns det risk att den kommer att gå ner i pris inom de närmaste veckorna/månaderna?

2. Här på Macworld sas det i våras att det skulle komma en uppföljare nu i höst men vad jag kan se har det inte gjort det. Ska man vänta på att en sådan kommer?

3. Jag sitter på en iPad air 2 just nu. Vad är de största skillnaderna enligt er? Jag använder den mest för att titta på youtube/Netflix,spela lättare spel och ev filma och redigera i mindre program som ex IMovie. Om jag skaffar pron så kommer den få ungefär samma uppgifter.

4.Kommer jag tycka att den blir för otymplig? (Omöjligt för er att veta men vad är era erförenheter om storleken?)

 

Tack på förhand!

Utifrån vad du använder din iPad till så hade jag inte köpt en Pro. Jag har själv en iPad Air 2 och den rullar hur bara som helst och jag använder den till samma saker som du. Enda anledningen till att köpa Pro är om du ska använda pennan och jobba med grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån vad du använder din iPad till så hade jag inte köpt en Pro. Jag har själv en iPad Air 2 och den rullar hur bara som helst och jag använder den till samma saker som du. Enda anledningen till att köpa Pro är om du ska använda pennan och jobba med grafik.

 

jag kan bara hålla med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
2017-12-25 på 22:18, Ming säger:

Hej allesammans! Ny här på forumet!

 

Jag har funderat på att skaffa en 12,9" iPad pro.

Men har lite frågor som jag vore tacksam över om någon kunde svara på eller iallafall ge mig lite tips.

 

1. Finns det risk att den kommer att gå ner i pris inom de närmaste veckorna/månaderna?

2. Här på Macworld sas det i våras att det skulle komma en uppföljare nu i höst men vad jag kan se har det inte gjort det. Ska man vänta på att en sådan kommer?

3. Jag sitter på en iPad air 2 just nu. Vad är de största skillnaderna enligt er? Jag använder den mest för att titta på youtube/Netflix,spela lättare spel och ev filma och redigera i mindre program som ex IMovie. Om jag skaffar pron så kommer den få ungefär samma uppgifter.

4.Kommer jag tycka att den blir för otymplig? (Omöjligt för er att veta men vad är era erförenheter om storleken?)

 

Tack på förhand!

Jag köpe Iped PRO 12,9  den nyaste jag är supernöjd  priset är högt men ska man ha pencil keyboard 2 349,00  pecil 1 495,00 Iped PRO 12,9 tum 64 GB 11 995,00 det blir dyrt  .?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...