Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att organisera musik i iTunes


radiuz

Rekommendera Poster

Blir inte klok på detta, håller på att lägga över lite musik i iTunes och har taggat låtarna så att dom ska hamna i olika album. Men flera av låtarna hamnar i olika album fast med samma albumnamn, hur är detta möjligt? När jag kollar i iTunes under "låtinfo" så är informationen där exakt likadan mellan en låt och en annan fast båda hamnar ändå i olika album.

 

Ibland blir jag så trött på Itunes..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre lätt svara på utan att se dina inställnlingar, men här är exempel på ett album som visar hur det bör se ut typ... Observera att både Information och Sortering ska vara ifyllda. (Sortering har högre prioritet än Information när det sorteras).
post-13591-0-62450500-1513279539_thumb.jpeg
post-13591-0-66708800-1513279552_thumb.jpeg
Om jag går in på en enskild låt på albumet så kommer infon upp om den låten och där även spårordning, alltså låtordningen på albumet. Det räcker med att det är ett mellanslag fel eller ett tecken som hamnat på fel ställe för att låtar ska hamna fel, det är min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har kollat både information & sortering och vad jag kan se så ser mina låtar precis likadana ut i alla fälten. Men hamnar ändå i 3-4 olika album..

Får gå igenom ytterligare en gång och se om jag missat nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...