Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple-chefen bekräftar: Inget oktober-event i år


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • 11 months later...

Det lär vi bli utan 2018 också tydligen

Många väntar fortfande på en ny iPad Pro 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad f....? Är de seriösa? Vi vet att tex en ny iPad pro är på g, tänker de bara smyga ut den i Apple store när det är dags?

Rimligtvis borde väl även uppdaterade iMacar ligga i pipelinen också, liksom förhoppningsvis Mac mini och kanske en billigare instegsmodell av MB.

 

Med tanke på att Apples ledning försäkrat att de förnyar sitt fokus på mac-produkterna så tycker jag fortfarande att de känns väldigt inlåsta på bling-bling-produkterna. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Citat

 

The next Apple Event: October 2018?

Apple does not follow up its big September iPhone event with an October event every year. There wasn’t one in 2017 nor in 2015, but there was an event in October in 2012, 2013, 2014, and 2016. It’s sort of hit-and-miss, but Apple hasn’t skipped two years in a row, so it seems like better-than-average odds of one taking place in 2018.

 

The 2016 event unveiled a new MacBook Pro, introducing the Touch Bar.

In 2014, the event introduced the iPad Air 2 and the new iMac.

2013’s October event brought us the iPad Air, a new iPad Mini, and updated MacBook Pro. 

It’s anyone’s guess as to what Apple will introduce at its October event, if it holds one. The latest rumors point to an updated low-cost MacBook (or MacBook Air) with retina display, and a Mac Mini aimed at enthusiasts and pros.

We also expect new iPad Pro models to be introduced this year, and the October event would be the most logical time to do it. We've been hearing rumors of a new iPad Pro all year. It is likely to drop the Touch ID sensor and take on a more iPhone X-like appearance, with thinner and symmetrical bezels and a TrueDepth camera module for Face ID. It may also drop the headphone jack, and add a new mystery connector near the charging port.

 

Tim Cook är på resa meddelar maycworld.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist. Alltid gött att se nya släpp även om jag själv inte ska ha något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, sevensleeper säger:

Trist. Alltid gött att se nya släpp även om jag själv inte ska ha något.

visst jag håller med!

 

på den tid man hade Atari fanns det varken Apple event eller Apple affär i närheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, ronny säger:

visst jag håller med!

 

på den tid man hade Atari fanns det varken Apple event eller Apple affär i närheten

Tur tiderna förändras. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
8 timmar sedan, Reefer säger:

Men vad f....? Är de seriösa?

Värt att notera att tråden är gammal. Det var 2017 som det inte blev nåt event. Började just fundera på varför det inte stod nåt någon mer stans på nätet. Hur det blir i år vet vi fortfarande inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Värt att notera att tråden är gammal. Det var 2017 som det inte blev nåt event. Började just fundera på varför det inte stod nåt någon mer stans på nätet. Hur det blir i år vet vi fortfarande inte. 

Det vi vet är att Tim Cook är ute och reser så denna vecka blir det inte

de på macworld.com pratar om ett november event... men med julhandel

och black Friday så nära  är det väl föga troligt att det blir så sent

 

här är Macworlds podcast 

https://youtu.be/He9OzU6C__Y

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-10-11 på 21:55, marcushedenstrom säger:

Värt att notera att tråden är gammal. Det var 2017 som det inte blev nåt event. Började just fundera på varför det inte stod nåt någon mer stans på nätet. Hur det blir i år vet vi fortfarande inte. 

 

Haha, kollade inte innan jag skrev. Antog bara att det var årets oktober event de skrev om eftersom ronny hade postat i tråden om just 2018, men skulle ha läst hans inlägg mer noggrant ser jag nu. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Reefer säger:

 

Haha, kollade inte innan jag skrev. Antog bara att det var årets oktober event de skrev om eftersom ronny hade postat i tråden om just 2018, men skulle ha läst hans inlägg mer noggrant ser jag nu. ?

Jag missade det också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...