Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte säkerhetskopiera i Itunes längre


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag vill göra en säkerhetskopia av sonens Iphone i Itunes så jag sen kan återskapa den i hans nya Iphone.

 

Men när jag kopplar in står det att jag kan "Återställa" eller göra Iphone "helt ny". Inget om att säkerhetskopiera. Väljer jag "Avbryt" så försvinner Iphone-ikonen från Itunes och jag kan bara välja typ "Affär".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att jag frågat en liknande fråga för något år sedan. Då var problemet att Icloud var på på telefonen och då stängs den möjligheten av i Itunes. Nu har jag äntligen skaffat Icloud mot min vilja (har dropboc, google, microsoft) men det kanske är lika bra.

Nu verkar säkerhetskopiering fungera och det blir enkelt att flytta över till ny telefon så allt är nog ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man i telefonen har valt att säkerhetskopiera på iCloud, då får man ett meddelande om att då kan man inte längre kopiera på iTunes. Man får välja antingen säkerhetskopiering på iTunes eller på iCloud.

Men detta gäller bara funktionen säkerhetskopering, man kan ha iCloud utan att säkerhetskopiera på iCloud. Så om man kör iCloud Drive eller Bildbibliotek, Kalender, Mail och så vidare... så kan man ändå säkerhetskopiera på iTunes, om man har säkerhetskopiering på iCluod avslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...