Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera El Capitan på min Mac Book pro från 2011.


artpaj

Rekommendera Poster

Jag har en Mac Book Pro från tidigt 2011 med Lion 10.7.5 på i dag men skulle vilja installera El Capitan. Nån som har en enkel och smidig väg. Bara det att hitta ett operativ att ladda ner för installation verkar knepigt.

 

Tacksam för hjälp.

 

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att den är för att uppdatera från Snow Leopard. Men den funkar från Lion med alltså.

 

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Mac Book Pro från tidigt 2011 med Lion 10.7.5 på i dag men skulle vilja installera El Capitan. Nån som har en enkel och smidig väg. Bara det att hitta ett operativ att ladda ner för installation verkar knepigt.

 

Tacksam för hjälp.

 

Jens

 

Det står att den är för att uppdatera från Snow Leopard. Men den funkar från Lion med alltså.

 

Jens

Nej, din dator behöver Snow Leopard för att kunna utnyttja den varianten av El Capitan. Snow Leopard finns att köpa (dock ska din dator ha levererats med det om du har sparat de skivor som följde med köpet). Men Mac OS Sierra finns gratis som du kan installera redan nu. Din dator klarar det. Dock kan du behöva uppgradera datorns hårdvara för att få en snabbare användarupplevelse. Det avgör du själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det står att den är för att uppdatera från Snow Leopard. Men den funkar från Lion med alltså.

Det borde stå "10.6.8 eller senare". Så om du har Snow Leopard eller senare ska det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej!

Denna länk har bifogats flera gånger i forumet, och jag sparade adressen i bokmärken, då jag tror att flera kan behöva den framöver, även om jag själv inte behöver den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...