Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta ut laddaren till USB-C?


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

KILLINSTINCT

Hey,

Jag har en fråga gällande de nya USB-C laddare som har finns på Apple Store (och säkert andra butiker som säljer Apple-produkter). Fungerar det att byta ut laddaren till iPad Pro (den nya 10") till en laddare med USB-C uttag? Jag menar alltså att jag köper en extra laddare med USB-C port samt en Lightning-till-USB-C kabel?

 

Framför allt efterfrågar jag snabb laddning utav iPad Pro, men även iPhone (då jag i dagsläget enbart använder den stora lite klumpigare laddaren på 12W till både iPad Air och iPhone 6s)

Nu är jag i tankarna att beställa nya iPad Pro 10" och tänkte att det kanske vore en idé att köpa till en sådan laddare som stödjer USB-C. Jag läste någonstans att den stödjer snabb laddning, men hur mycket snabbare blir laddningen med USB C jämfört med laddaren som medföljer?

Det finns tre varianter på 29W, 61W och 87W. Om iPad Pro (och gärna även iPhone) stödjer att laddas med USB-C kontakt, vilken utav dessa tre styrkor på W bör man välja då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag köpte min iPad Pro 10.5 i USA och säljaren pratade på mig en 29w laddare (usb-c till lightning sladd). Har inte tagit tid för jämförelse men visst går laddningen mycket snabbare. Har även en MacbookPro och den har en usb-c laddare 61w, har inte gjort det än men kan inte se varför jag inte skulle kunna använda den också till ipaden......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...