Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TB-000

Rekommendera Poster

Sedan 4-5 dagar har jag plötsligt betydligt sämre batteritid på min iPhone6.

 

Av vana så laddar jag min iPhone när jag kommer hem på kvällen. När den laddat klart så avslutar jag laddningen och låter den ligga på bordet under natten. Fram till för 4-5 dagar sedan visade den då att batterierna hade 97%-99% kraft kvar när jag steg upp på morgonen.

 

Sedan 4-5 dagar så visar den nu istället 40%-60% kraft kvar i batterierna på morgonen. När jag kollar batterianvändningen så är största förbrukaren "OmniFocus bakgrundsuppdatering" följt av "Mail bakgrundsuppdatering". Dessa två tar tillsammans över 75% av all batterikraft.

 

Tidigare har största batteriförbrukarna alltid varit kart- och navigationsappar. Jag har inte förändrat mitt användningsmönster under de senaste veckorna.

 

Jag har uppdaterat apparna på telefonen vartefter det kommit nya versioner på App Store, och detsamma gäller iOS. Problemet började inte i samband med någon uppdatering av iOS eller OmniFocus.

 

OmniFocus ( https://itunes.apple.com/se/app/omnifocus-2/id904071710?mt=8 ) har jag använt länge utan problem. Jag använder OmniFocus med Omni Sync Server.

 

Jag kör samma appar och samma iOS-version på min iPad, den ligger i samma lägenhet på nätterna (d.v.s. lika bra/dåligt WiFi), och på iPad märker jag inte av någon onormal batteriförbrukning.

 

Vad tror ni är problemet?

Och, hur löser man det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika plötsligt som batteritiden blev sämre så blev den bra igen.

Efter 4-5 nätter som laddat ur iPhone till 40% – 60%, så har jag nu haft 2 nätter då indikatorn visar 99% på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kan ju vara någon process som hängt sig och kommit till sans igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ett svar från OmniGroup att en router i Californien som de flesta av deras kunder i Europa går via hade strulat och orsakat "battery drain" vid synk (eftersom OmniFocus på iPhone försöker igen och igen när synk misslyckas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strömspartips 4 är det många som missar soliga dagar...

Då ökar man istället ... och då tar batteriet slut snabbare naturligtvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...