Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OWC Thunderbolt 3 Dock


xeric

Rekommendera Poster

Såg en riktigt bra genomgång av OWC's nya Thunderbolt-docka/hub. »»»


17:20min

En så skulle jag t o m kunna tänka mig att köpa till den stationära. Lär ju få skaffa ett kort så jag kan koppla in den, men ändå. Fast den kostart ju $300,-

Smidigt att den har laddfunktion med, så när den är inkopplad så laddar den även Macbook'en + att man får kablat nät. :yeahbaby:

Finns väl en USB-C-modell med. “Bara” $150,-. Synd att inte den har FW.

- - -

Det som var trevligt med den ovan - för mig med en stationär - var ju att den dels har FW, vilket jag inte har på min nya, och att jag kan få ner kontakterna på skrivbordet. Annars sitter de uppe på chassit. Jaja - ingen panik än för min del.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där kan vara den bästa Thunderbolt 3 docken till MBP.

 

Caldigit gör också bra dockningsstationer, men de har gjort några udda beslut med deras nya Thunderbolt 3 dock, TS3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där kan vara den bästa Thunderbolt 3 docken till MBP.

 

Caldigit gör också bra dockningsstationer, men de har gjort några udda beslut med deras nya Thunderbolt 3 dock, TS3.

Den borde väl även funka till UCB-C om man inte har TB III.

 

Lite inne på att försöka hitta ett PCIe-kort med en xtra ethrnetport, USB-C och med Firewire. Verkar riktigt svårt att hitta. Har för mig jag såg en för många år sen, men kan inte hitta den nu. Har sett några Ethernet/USBC-kombo och då skulle man ju kunna ha en sån till det då. Har USB3 men det är bara 3.0. Kanske funkar det med - med en adapter, fast det blir avsevärt mycket sämre fart då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Den borde väl även funka till UCB-C om man inte har TB III.

 

Lite inne på att försöka hitta ett PCIe-kort med en xtra ethrnetport, USB-C och med Firewire. Verkar riktigt svårt att hitta. Har för mig jag såg en för många år sen, men kan inte hitta den nu. Har sett några Ethernet/USBC-kombo och då skulle man ju kunna ha en sån till det då. Har USB3 men det är bara 3.0. Kanske funkar det med - med en adapter, fast det blir avsevärt mycket sämre fart då?

 

Jag skulle gärna också vilja ha ett liknande kombo PCIe kort. Lägg till SCSI för full legacy och nästan all kringutrustning täcks in.

 

Observera att det är skillnad på USB-C och TB3. TB3 kan skicka en mängd olika protokoll. USB 3.1 är nog bättre sökord om du önskar USB-C.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...