Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörlurar går inte hela vägen in i hörlursuttaget (mbp 2016 tp)


simmerimme

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag köpte mig en macbook pro 2016 i höstas, 13" med touchpad. Redan när jag fick datorn så märkte jag att mina (apple)hörlurar (earpods) inte riktigt går hela vägen in i hörlursuttaget (se bild), jag prövade även med andra hörlurar med samma resultat.

 

post-60446-0-10898600-1489137453_thumb.jpg

 

Jag har inte tyckt att det har varit mer än ett estetiskt problem förrän häromdagen där jag märkte att det "brummade" i hörlurarna när jag hade i laddaren och inte höll på chassit.

 

Är det någon som har liknande problem? Både med att hörlurarna inte går hela vägen in? Och att man får en störning i hörlurarna när man har i laddaren men inte rör chassit?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brum i hörlurar har jag haft när jag använde en piratladdare med min förra MBP 2008. Köpte en orginalladdare och då försvann brummet.

 

Hörlursuttaget är bra på min 15" MBP 2016, kontakten går hela vägen in... har iofs bara provat med mina Audio Technica ATH-M50x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en iPhone jag hade tidigare gick inte hörlurskontakten hela vägen in. Då visade det sig att det fanns sandkorn som packats längst in i uttaget.

Men eftersom du upplevde problemet redan när du fick datorn, är det kanske inte så troligt att något "främmande objekt" kommit in. Fast ändå värt att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brum i hörlurar har jag haft när jag använde en piratladdare med min förra MBP 2008. Köpte en orginalladdare och då försvann brummet.

 

Hörlursuttaget är bra på min 15" MBP 2016, kontakten går hela vägen in... har iofs bara provat med mina Audio Technica ATH-M50x

 

Det är laddaren som kom med, så den borde ju vara original, haha. Beror nog på någonting annat i mitt fall då...

 

Har du möjlighet att stoppa in ett par andra hörlurar, tex EarPods, för att se om de går hela vägen in? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är laddaren som kom med, så den borde ju vara original, haha. Beror nog på någonting annat i mitt fall då...

 

Har du möjlighet att stoppa in ett par andra hörlurar, tex EarPods, för att se om de går hela vägen in? :)

 

Ska kolla, återkommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ska kolla, återkommer :)

 

Har dina hörlurar inbygd mikrofon? Det kanske är det som ställer till det med applelurarna annars. Eller är 3.5 mm uttaget lika långt både med- och utan mikrofon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har dina hörlurar inbygd mikrofon? Det kanske är det som ställer till det med applelurarna annars. Eller är 3.5 mm uttaget lika långt både med- och utan mikrofon?

 

 

Hej,

 

Provade nu med ett par vanliga apple in-ear lurar som följde med iPhone... Jag har samma mellanrum som din bild visar...

Däremot har jag inget brum i lurarna, oavsett om jag håller i datorn eller ej, varken med laddaren i eller ej.

 

Prova och vänd kontakten i väggens ända... bör varken göra av eller till om det inte är något allvarligt fel på laddaren...

Testa även ett par andra lurar om du har möjlighet... gärna ett par mindre lättdrivna av bättre kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en MacBook Pro 13 med touchbar, samma estetiska "problem" men jag slipper brummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...