Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac mini och Dell LCD


Olle Olsson

Rekommendera Poster

Olle Olsson

Hallå!

 

Funderar på att skaffa en trevlig LCD-skärm till min Mac mini nu i sommar. Jag har ingen erfarenhet av LCD-skärmar men tycket att Dells ser trevliga ut (att det står Dell nertill stör mig inte ;) ).

Eftersom minin bara har två USB-portar vill jag ha några sådana extra på skärmen. När jag kollade på Dells hemsida såg jag att de har en trevlig 20"are med S-video, DVI och just extra USB-portar.

 

Fungerar alla de här grejjerna på minin? Jag frågar eftersom en USB-hubb jag har inte tillåter min mini att gå ner i vila så jag kan helt enkelt inte använda den, och sitter nu med ynka två USB-portar :unsure: (visserligen är hubben köpt från nån hundring på Klasse Olsson men men...)

 

Den här skärmen har jag spanat på, vad tror ni? Platt 20"are

 

/Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Lite dyr tyckte jag, snygg visserligen.

Kolla in HP som också har USB portar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle Olsson

Tack för tipset, ja letar runt lite här o där kan man säga...

 

En fråga till nån som vet; med min CRT-skärm får jag ränder på skärmen - kommer dessa garanterat försvinna om ja skaffar en ny LCD skärm eller är det grafikkortet på Mac mini som inte duger riktigt?

 

/Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graffekortet på mini: ATI Radeon 9200 grafikkort med 32 MB DDR minne, låter ju som ordentligt tilltaget, dubbelt mer än vad jag har och mitt orkar ändå driva en 21". Men du kan ju ha fel på endera skärmen el kortet, el sladden…

 

Förövrigt läste jag nånstans om att just Dell sålde en skärm med väldigt bra prestanda för väldigt lite pengar, mycket bra testbetyg, vilken skärm det var kommer jag inte ihåg, kanske 17".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har läst en bra recension på den där dell skärmen, så om den passar så skulle jag tagit den. Priset är ungefär detsamma som för att 20 " skärmar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...