SebJosephChris Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Hej! Jag blir galen. Jag har två användare på min Mac, det ena min personliga användare och det andra en slags gäst-användare. På gäst-användaren syns (efter att jag uppdaterat operativsystemet) min personliga iCloud-kalender... Jag har sett till att mitt iCloud-konto är utloggat på gäst-användaren, men ändå finns hela min kalender att beskåda i "kalender". Hur gör jag för att min kalender enbart ska synas på min personliga användare och inga andra användare? Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Logga in på gästanvändaren Systeminställningar->Interntekonton Se till att dina konton inte är inlagda Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebJosephChris Posted November 8, 2016 Author Share Posted November 8, 2016 Logga in på gästanvändaren Systeminställningar->Interntekonton Se till att dina konton inte är inlagda Hej! Det är helt tomt i Internetkonton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PixelHermit Posted November 16, 2016 Share Posted November 16, 2016 Pröva att logga in med ditt vanliga användarkonto. Gå därefter till "Systeminställningar" → "Användare och grupper" och inaktivera Gästanvändare helt och hållet. Stäng av Systeminställningar och starta om datorn. I samband med det bör samtliga tidigare inställningar för Gästanvändare raderas automatiskt. Efter inloggning kan du om du vill sedan återigen aktivera Gästanvändare, och förhoppningsvis delas då kalendern inte längre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.