Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify, strömma A/V osv


sevensleeper

Rekommendera Poster

sevensleeper

Hörde på kulturradion för någon månad sedan. De hade kollat in strömmad film.

De hade tagit en svensk lista med de 50 bästa filmerna genom tiderna. (Har glömt vem som satt samman listan.)

Och så hade de tagit en ansedd brittisk film-tidnings lista över de 100 bästa filmerna genom tiderna.

 

Ungefär 40% av de bästa filmerna fanns inte på NÅGON laglig strömningstjänst i Sverige.

Så därför köper jag de filmer jag vill se. (Det finns flera skäl, detta är ett av dem.)

Jamen tveklöst så, om vi byter fokus från musik till film så är det extremt undermåliga tjänster. Jag har Viaplay, Netflix och HBO och det finns fortfarande grejer jag vill se som jag inte hittar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Om vi då återgår till musik.

För ett par år sedan så skulle jag sätta ihop en låtlista på Spotify med mina favoritlåtar. Jag laddade ner Spotifyappen till Macen och till min förvåning och glädje fanns alla mina favoritlåtar på Spotify.

Jag skickade över listan till mina kolleger. De kunde nästan inte spela en enda låt. Det visade sig att Spotify som default inkluderat all rippad musik som jag hade i iTunes. :ThumbsDown:

Så Spotify-appen åkte ut på öronen efter det. Utbudet var för magert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Om vi då återgår till musik.

För ett par år sedan så skulle jag sätta ihop en låtlista på Spotify med mina favoritlåtar. Jag laddade ner Spotifyappen till Macen och till min förvåning och glädje fanns alla mina favoritlåtar på Spotify.

Jag skickade över listan till mina kolleger. De kunde nästan inte spela en enda låt. Det visade sig att Spotify som default inkluderat all rippad musik som jag hade i iTunes. :ThumbsDown:

Så Spotify-appen åkte ut på öronen efter det. Utbudet var för magert.

Ja, det var riktigt dåligt i begynnelsen, jag började använda Spotify 2008 och då var det ingen särskilt bra tjänst. Har du testat Spotify mer nyligen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi då ska gå waaaay back och återgå till titeln för denna tråd - FLAC - är det någon som testat TIDAL på sistone nu när dom varit med ett tag och går stolt ut med att köra Lossless...?

 

Jag sa upp tjänsten hyffsat snabbt efter jag testat den i 30 dagar när den släpptes då jag insåg att dom inte hade någon app för Mac utan bara en "web-player". Nu på senare tid verkar där dock vara ett program för datorer med, inte bara mobila enheter... Men inte testat det, som sagt.

 

Jag är fortfarande mer intresserad av att köpa musik så det här med streaming är inte min grej... Däremot kan man faktiskt köpa Lossless från TIDAL så det har jag gjort några gånger för att få bäst ljud...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Audio hifi är en knepig grej. Har man inte rätt grejer i slutändan spelar det ju ingen roll om ljudet levereras utan artefakter. Det finns egentligen inget tak för hur bra ett ljud kan bli. Den som verkligen är audiofil lär förr eller senare gå vilse. Eller gå i konkurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var riktigt dåligt i begynnelsen, jag började använda Spotify 2008 och då var det ingen särskilt bra tjänst. Har du testat Spotify mer nyligen? :)

Det här var hösten 2014, så det är betydligt mer nyligen än 2008. :)

 

Man måste visst logga in med e-postadressen eller facebook för att ens söka bland musiken, så jag avstår. Det kontot jag hade 2014 var med e-postadressen hos min förra arbetsgivare, så det funkar inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Audio hifi är en knepig grej. Har man inte rätt grejer i slutändan spelar det ju ingen roll om ljudet levereras utan artefakter. Det finns egentligen inget tak för hur bra ett ljud kan bli. Den som verkligen är audiofil lär förr eller senare gå vilse. Eller gå i konkurs.

Som kidsen skulle sagt: word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Det här var hösten 2014, så det är betydligt mer nyligen än 2008. :)

 

Man måste visst logga in med e-postadressen eller facebook för att ens söka bland musiken, så jag avstår. Det kontot jag hade 2014 var med e-postadressen hos min förra arbetsgivare, så det funkar inte längre.

Man kan nästan tro jag jobbar på Spotify, men... Ge det en chans till. Vem vet - du kanske blir överraskad! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Hade inte Spotify sånt FB-krav förut? Eller de kanske de har kvar fortf?

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.406248/spotify-infor-facebook-krav

Jag loggar in med mitt användarnamn, har ingen koppling till FB.

 

Edit: men det står att alla ny konton måste ha det, vet inte om det är så fortfarande. Jag har alla sådana social aktiviteter avstängda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra med email också.

 

post-45175-0-25741000-1475940871_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag laddade ned appen till min mobil och där står det så här efter att man inledningsvis har valt att registrera sig (inte logga in):

 

attachicon.gifspotify.jpg

Vitalt att välja rätt kön. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggar in med mitt användarnamn, har ingen koppling till FB.

 

Edit: men det står att alla ny konton måste ha det, vet inte om det är så fortfarande. Jag har alla sådana social aktiviteter avstängda.

Ja, dem la ju till det där, men jag har för mig de tog bort kravet sen.

 

Var inne ett tag på att ge det en chans... köra sån gratisvariant. Men det blev inget efter att jag läste avtalen osv. Var ändå inte sådär jättepå, så det var väl lika bra då.

 

- - -

 

Appropå Spotify, såg jag den här igår:

 

Gratisanvändare, se upp! Mystiska pop-ups sprider virus i Spotify - IDG.se

 

Kan ju vara bra att ha koll på för er som använder det. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, dem la ju till det där, men jag har för mig de tog bort kravet sen.

 

Var inne ett tag på att ge det en chans... köra sån gratisvariant. Men det blev inget efter att jag läste avtalen osv. Var ändå inte sådär jättepå, så det var väl lika bra då.

 

- - -

 

Appropå Spotify, såg jag den här igår:

 

Gratisanvändare, se upp! Mystiska pop-ups sprider virus i Spotify - IDG.se

 

Kan ju vara bra att ha koll på för er som använder det. :crossfingers:

Klokt att ta bort kravet.

 

Shit, dåligt med virus. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Japp, annat riskerar man att få tips om Justin Bieber och diverse pojkband. :totaltgalen:

Haha! Det är man extremt glad om man slipper! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nästan tro jag jobbar på Spotify, men... Ge det en chans till. Vem vet - du kanske blir överraskad! :)

 

Nog blev jag överraskad alltid. Men inte på det sätt som du eller jag förväntade oss.

 

När jag skulle skapa ett konto så fick jag beskedet att e-postkontot redan är upptaget.

Det var ju märkligt, tänkte jag, har jag ett konto redan, men glömt lösenordet?

Så jag gick in på sidan för att återställa lösenordet. Där står det att e-postadressen inte är kopplat till ett aktivt Spotify-konto. :stjarnsmall:

Så där står jag och kan varken logga in eller skapa ett nytt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nog blev jag överraskad alltid. Men inte på det sätt som du eller jag förväntade oss.

 

När jag skulle skapa ett konto så fick jag beskedet att e-postkontot redan är upptaget.

Det var ju märkligt, tänkte jag, har jag ett konto redan, men glömt lösenordet?

Så jag gick in på sidan för att återställa lösenordet. Där står det att e-postadressen inte är kopplat till ett aktivt Spotify-konto. :stjarnsmall:

Så där står jag och kan varken logga in eller skapa ett nytt konto.

What? Skumt. :fundersam: Testa att felanmäla via länken (man får klicka runt lite bland alternativen innan man får skicka in sin fråga som mail).

 

https://support.spotify.com/se/contact-spotify-anonymous/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? Skumt. :fundersam: Testa att felanmäla via länken (man får klicka runt lite bland alternativen innan man får skicka in sin fråga som mail).

 

https://support.spotify.com/se/contact-spotify-anonymous/

Jo, så småningom så hittade jag fram till den sidan och har felanmält.

Fick ett intetsägande automatsvar så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så småningom så hittade jag fram till den sidan och har felanmält.

Fick ett intetsägande automatsvar så långt.

Okej. Skriv gärna hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att så Spotify fått så många kunder när det är så stora problem att registrera sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt att så Spotify fått så många kunder när det är så stora problem att registrera sig ;)

Haha! Ja, man får anta i fallet "Telly82" att det inte rör sig handhavandefel då han bör besitta en högre teknisk kompetens än gemene man. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Skriv gärna hur det går.

De (Spotify) svarade att jag använt Facebook för att logga in och att jag ska använda Facebook-inloggning. (Men det var inte det som felmeddelandena sa.)

 

Jag svarade att jag tvivlar starkt på att jag någonsin använt Facebook för att logga in på Spotify och att jag inte vill använda Facebook i fortsättningen.

 

Fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De (Spotify) svarade att jag använt Facebook för att logga in och att jag ska använda Facebook-inloggning. (Men det var inte det som felmeddelandena sa.)

 

Jag svarade att jag tvivlar starkt på att jag någonsin använt Facebook för att logga in på Spotify och att jag inte vill använda Facebook i fortsättningen.

 

Fortsättning följer...

Hm... Varför inte bara återställa så du kan använda Spotify som DU vill? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...