Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför startar de flesta nerladdade videoklippen en bit in i filmerna


Focus75

Rekommendera Poster

Hur ser det ut om du INTE loggar in?

 

Hur ser det ut om du skapar en ny Macanvändare, loggar in på Macen som den användaren och sedan kollar på dina filmer?

Vad bra Telly 82 att du engagerar dig i problemet.

 

Om jag inte loggar in på Chrome som jag aldrig använt så gissar jag att webbläsaren blir en extremt död sten som webbläsare. Det är också vad den ser ut som. Se skärmdump.

 

På nästa skärmdump ser du 2 av mina videos med olika millisekunder 00.10 och 00.06

 

Att du vill att jag gör ett nytt Macanvändarkonto törs jag absolut inte göra för då kommer Vimeo att neka inloggning när dom inte känner igen kontot. Hur kunde du rekommendera det??? Eller vill du att jag har 600 inloggningsuppgifter.

Om man vill få problem skall man in och rota i befintliga konton. Det gör jag inte. Vem vet jag kanske får problem med Safari (också) om jag börjar rota med olika webbläsare. (I alla fall om jag skall registrera dem som webbläsare)

post-78308-0-82495200-1464632777_thumb.png

post-78308-0-69129400-1464632813_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inga fel här när jag spelar upp klippen.

 

Som väntat visar Vimeo den totala spellängden på klippet som i detta fallet är 10s.

 

post-45175-0-97439200-1464634234_thumb.png

 

 

När jag trycker på play-knappen så spelas klippen upp från början.

 

post-45175-0-39089800-1464634292_thumb.png

 

 

Jag misstänker fortfarande att du misstar siffran som visas att den startar därifrån när det själva verket är totala längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Om jag inte loggar in på Chrome som jag aldrig använt så gissar jag att webbläsaren blir en extremt död sten som webbläsare. Det är också vad den ser ut som. Se skärmdump.

 

Vad menar du med död sten? Jag loggar inte in på webbläsare på andra datorer och dom går alldeles utmärkt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du vill att jag gör ett nytt Macanvändarkonto törs jag absolut inte göra för då kommer Vimeo att neka inloggning när dom inte känner igen kontot. Hur kunde du rekommendera det???

 

Det är inte sant utan använder du rätt inloggningsuppgifter kommer det att fungera. Vimeo eller någon annan tjänst gör inte skillnad på användarkonton på datorer utan har man rätt inloggningsuppgifter spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om man vill få problem skall man in och rota i befintliga konton. Det gör jag inte. Vem vet jag kanske får problem med Safari (också) om jag börjar rota med olika webbläsare. (I alla fall om jag skall registrera dem som webbläsare)

 

Det är därför som han ger dig rådet att skapa en ny användare på din dator och se om det är samma fel.

Nu tror jag inte att det är något fel utan du missuppfattar funktionen.

Ungefär som du gjorde när du klagade på Youtube och dess dåliga kvalitet och att det var ett sätt att tvinga dig att köpa materialet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är inte sant utan använder du rätt inloggningsuppgifter kommer det att fungera. Vimeo eller någon annan tjänst gör inte skillnad på användarkonton på datorer utan har man rätt inloggningsuppgifter spelar det ingen roll.

 

Jag funderade över detta i ett av mina första inlägg. ATT när jag trycker på Play så börjar videon att spela upp från början, men jag vill att filmen skall ligga på frame 1 innan jag spelar upp den och det ser varenda en att de inte gör.

 

Nej jag förstår inte vad du menar. Överallt jagar Chrome mig med inloggningsfönster som du ser på skärmbilden.

Vi lägger ner tråden som jag inte blev ett dugg klokare av.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nästa skärmdump ser du 2 av mina videos med olika millisekunder 00.10 och 00.06

 

Hur långa är dessa klipp?

Jag misstänker att de är 10 sekunder respektive 6 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello.

 

Jag använder Vimeo rätt mycket för nerladdningar av egna alster jag gör i Blender bland annat. Det jag inte förstår är att de flesta filmerna börjar en bit in i videoklippen i stället för från start, vilket ser väldigt amatörmässigt ut för dem som besöker klippen.

 

 

Titta på bifogad skärmdump så ser ni att översta filmen börjar efter 0.04 sekunder

och den undre bilden börjar på 00.00 som det borde vara och som ser proffsigt ut. (Jag lade själv klippet på 00.00 för att visa)

 

Jag har en egen fundering. Att Vimeo gör detta medvetet för oss som (Bara) betalar för Plus. Dom som betalar för svindyra Pro kanske slipper denna irriterande felmarginal.

 

Finns det något Vimeoproffs i forumet som kan ge en rimlig förklaring och kanske vet hur man löser problemet.

 

 

 

 

 

 

Tack.

 

 

 

Jag funderade över detta i ett av mina första inlägg. ATT när jag trycker på Play så börjar videon att spela upp från början, men jag vill att filmen skall ligga på frame 1 innan jag spelar upp den och det ser varenda en att de inte gör.

 

Nej jag förstår inte vad du menar. Överallt jagar Chrome mig med inloggningsfönster som du ser på skärmbilden.

Vi lägger ner tråden som jag inte blev ett dugg klokare av.

Tack.

 

Nej du påstår något helt annat i första inlägget.

 

Det är snarare vi som inte blir kloka på vad du svamlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan första inlägget klagat på varför mina video inte ligger och väntar på 0 när man ser dom utan att först behöva klicka på Play. Det är sinnessjukt och ingenting som jag är orsaken till, ej heller bett om.

 

Håller du inte med om att bilden längst ner ser ut som det man väntar sig när man öppnar alla videos i Vimeo. Så enkel var min irritation och fråga som växte till en novell utan att jag fick någon hjälp.

 

 

 

 

post-78308-0-57319000-1464639220_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan första inlägget klagat på varför mina video inte ligger och väntar på 0 när man ser dom utan att först behöva klicka på Play. Det är sinnessjukt och ingenting som jag är orsaken till, ej heller bett om.

 

Håller du inte med om att bilden längst ner ser ut som det man väntar sig när man öppnar alla videos i Vimeo. Så enkel var min irritation och fråga som växte till en novell utan att jag fick någon hjälp.

 

 

Hur lång är den filmen? Är den 4 sekunder?

 

Vilken frame är tumnagel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello.

 

Jag använder Vimeo rätt mycket för nerladdningar av egna alster jag gör i Blender bland annat. Det jag inte förstår är att de flesta filmerna börjar en bit in i videoklippen i stället för från start, vilket ser väldigt amatörmässigt ut för dem som besöker klippen.

 

 

Titta på bifogad skärmdump så ser ni att översta filmen börjar efter 0.04 sekunder

och den undre bilden börjar på 00.00 som det borde vara och som ser proffsigt ut. (Jag lade själv klippet på 00.00 för att visa)

 

Jag har en egen fundering. Att Vimeo gör detta medvetet för oss som (Bara) betalar för Plus. Dom som betalar för svindyra Pro kanske slipper denna irriterande felmarginal.

 

Finns det något Vimeoproffs i forumet som kan ge en rimlig förklaring och kanske vet hur man löser problemet.

 

 

 

 

 

 

Tack.

 

 

Jag har sedan första inlägget klagat på varför mina video inte ligger och väntar på 0 när man ser dom utan att först behöva klicka på Play. Det är sinnessjukt och ingenting som jag är orsaken till, ej heller bett om.

 

Håller du inte med om att bilden längst ner ser ut som det man väntar sig när man öppnar alla videos i Vimeo. Så enkel var min irritation och fråga som växte till en novell utan att jag fick någon hjälp.

 

 

 

 

 

Nej det är något som du har lagt till i senare inlägg.

Ursprungs frågan är mycket riktigt varför klippen börjar en bit in och inte från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan första inlägget klagat på varför mina video inte ligger och väntar på 0 när man ser dom utan att först behöva klicka på Play. Det är sinnessjukt och ingenting som jag är orsaken till, ej heller bett om.

 

Håller du inte med om att bilden längst ner ser ut som det man väntar sig när man öppnar alla videos i Vimeo. Så enkel var min irritation och fråga som växte till en novell utan att jag fick någon hjälp.

 

 

 

 

 

 

Nej alla klipp jag ser på Vimeo ser ut som bilden längst ner.

Siffran anger längden på klippet.

Om jag inte missminner mig har du redan fått ett förslag hur du ställer in vilken bild som ska representera thumbnailen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag ser det också och då undrar man ju varför bara mina YouTub Videos börjar några millisekunder in i filmerna. Jag tror inte att det skulle hjälpa om man sätter renderingens början några frames tidigare. Jag hoppades på att andra som råkat ut för problemet kunde berätta hur de gjorde för att få filmen att börja där den borde börja.

 

Här påstår du också att dom börjar in i klippet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under de tio år jag haft Vimeo och laddat ner flera hundra Blenderprojekt till mitt Vimeoalbum så har jag för det mesta fått dessa problem att dom inte börjat spela upp från 0, utan några millisecunder in i filmerna. Jag har aldrig sett att man får flera alternativ att välja på, eller någon inställning där man kan välja. Helt i sin ordning för vem vill att filmerna börjar visas en bit in i filmerna.

Har jag kanske något fel på min iMac. Månne, eftersom ingen annan har problem med detta.

 

Jag har då aldrig under de tio år jag haft Vimeo sett någonting om att (Visa första frame i förhandsbild) Det är en film/Video jag laddat ner och det som visas är den konverterade råfil från Blender som Vimeos processorer får fram som slutprodukt. Då får man väl anta att Vimeo laddar ner allt som Blenderrenderaren processat fram. Alltså allt från frame 1 till 250.

 

Här pratar du också om att det börjar in en bit i klippet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du försöker gå runt problemet. Om jag laddat ner ett Blenderprojekt på Vimeo som alla börjar på frame 1 så räknar jag självklart med att filmerna startar på frame 1 och inte en bit in i filmen. Tumbnails är en bild på en specifik (Frame) i filmen (OM du vill vill visa en speciell bild och det är jag inte ett dugg intresserad av i detta sammanhang och därför är tumbnails helt onödig om filmen börjar på frame 1 Löjligt.

När jag klistrar in länken till vilken film som helst i Vimeo så kräver jag att hela filmen visas upp från frame 1 till frame 250 såvida jag inte själv bestämt annat.

 

Här också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...