Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av internet för vissa program


Peter Westerlund

Rekommendera Poster

Peter Westerlund

Vet att jag haft denna fråga uppe någon gång tidigare. Trodde att det var på detta forum men hittade inte att jag skapat någon tråd om det här så det måste varit någon annanstans.

 

Grejen är i alla fall att jag ska ut till landstället och vill kunna surfa där på vårt mobila internet men inte dra mer än nödvändigt. Jag blev tipsad tidigare om ett program som heter TripMode som jag använde men den är begränsad om man inte betalar.

 

Är det någon som vet ett liknande program som är lika bra men gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Mja, jaha, det är en engångskostnad.. Men gillar inte licensycklar.. Betyder att dom fortfarande har makten. Nåväl, har köpte det nu ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, jaha, det är en engångskostnad.. Men gillar inte licensycklar.. Betyder att dom fortfarande har makten. Nåväl, har köpte det nu ändå.

Vad då för makt? :fundersam:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Ja jag antar att nyckeln måste matchas mot deras nyckeldatabas hela tiden för att allt ska fungera. Så om företaget lägger ner eller dom väljer att ändra sina villkor på något sätt så har dom möjlighet att frånta mig programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag antar att nyckeln måste matchas mot deras nyckeldatabas hela tiden för att allt ska fungera. Så om företaget lägger ner eller dom väljer att ändra sina villkor på något sätt så har dom möjlighet att frånta mig programmet.

Det är inte säkert. Oftast är det en checksumma i programmet, bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är i alla fall att jag ska ut till landstället och vill kunna surfa där på vårt mobila internet men inte dra mer än nödvändigt.

Förutom programmet kan de ju vara bra att se över olika inställningar då i datorn och de olika programmen. Stänga av push, autouppdateringar, att program inte ligger och synkar hela tiden. Ställa om så mailen inte kollar så ofta osv... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...