Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera OS El Capitan på SSD disk - går inte?


Gasse

Rekommendera Poster

Hej,

 

Försöker byta ut min hårddisk till en SSD på min macbook pro mid 2009 och lyckas sådär eller rättare sagt det är katastrof då det skulle vara så enkelt...

 

Jag har försökt att skapa en partition på en sticka för OS El Capitan för att använda när jag bytt min håddisk till SSD MEN macen vill inte ta emot denna då den säger att objektet ändrats eller stickan är skadad vilket innebär att jag inte kan installera mitt OS på den nya SSD...

 

en lång historia men jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig eller ge förslag på vad jag skulle kunna göra för min håddisk är slut och jag kan inte ens logga in på safari på den så jag måste byta till SSD.

 

Nåja, inser att det inte fungerar så jag tänkte ok då försöker jag skapa en ny men från min mack mini. Men även denna koopia vill macbook inte acceptera...

Jag är nu tillbaka till att installerat tillbaka hårddisken för att försöka skapa en ny återställning/installation av OS men jag får inte terminal till att hitta installationsfilen som borde ligga under applications men jag har en även liggandes under program på 6,21 GB....men som sagt jag får inte terminal till att hitta den för att skapa en ny installation på stickan...snälla är det någon som har några bra tips??

 

Mvh

 

Gasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en TimeMachine säkerhetskopia så finns en återställningspartition på den som du når genom att starta från den externa hårddisken istället för den interna, och från den kan du formatera SSD:n och installera OS X El Capitan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...