Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte läsa från sd kort Behöver hjälp


barmaster

Rekommendera Poster

Sitter i skiten lite här. Åkte ca 20 mil idag för att fota panorama bilder. Allt gick strålande bra tills jag skulle kolla bilderna i datorn innan jag åkte hem. Min micro sd adapter har varit lite glapp i över ett år nu och jag har inte kommit mig för att fixa detta. Idag fick jag tillbaka det i arslet. När jag tog ut sd kortet ur kameran och satte det i min bärbara mac så ville det inte. Brukar få ta ut det och sätta in det 1 - 3 gånger och då brukar ikonen dyka upp. Idag gjorde det inte det och det spelade ingen roll hur många gånger jag försökte. Till slut så koma ett meddelande upp där det stod "Datorn kan inte läsa den inmatade skivan" Antagligen så fick datorn kontakt med kortet när jag juckade in och ut ivrigare än en 15 åring som just upptäckt sex.Har antagligen skadat filsystemet på kortet och nu får jag upp denna ruta även fast jag varit och köpt en ny adapter.

 

Är jag körd eller finns det något jag kan göra för att komma åt filerna på kortet? Tacksam om någon har erfarenhet av detta.

 

post-43956-0-34027600-1452971323_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök koppla kameran till datorn i stället med SD-kortet i kameran. Mac OS X är inte direkt suverän på att läsa skivformat (exempelvis ser det alltid ut så där när man pluggar in lagringsenheter som är Linuxformaterade, ext4, och så vidare. I ditt fall kan det bero på en avvikande FAT32-formatering, blockstorlek eller så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller ta med ditt Sd-kort till en fotoaffär där de skriver ut digitala foton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...