Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Berätta mer om dig själv!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Nu har du chansen att berätta mer om dig själv! Under länken "Min kontrollpanel" överst i forumet kan du under "Ändra Profilinfo" ange om du är en så kallade "switcher", det vill säga någon som bytt från pc till Mac. Jag är för övrigt själv en sådan. Har använt pc och delvis Mac sedan 15 år (dessförinnan Amiga och Commodore 64) men det var först med OS X som jag bytte fullt ut.

 

Under kontrollpanelen kan du också ange vilken Mac du använder dig av i dag och när du började använda Mac. Alla uppgifter visas direkt när du gjort ett inlägg. Titta här till vänster för att se hur det kan se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till vänster om mina inlägg står det nu "switcher" och sen "ja" eller "nej".

 

Jag har aldrig "switchat", helt enkelt därför att jag alltid har kört Mac. Så därför kan jag ju inte välja "ja". Men "nej" låter så nedstämt och ger en känsla av att man inte alls kör Mac. Skulle man inte kunna lägga till ett alternativt som helt döljer "switcher"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahaaa - Jeg begynte virkelig å lure, for det stod plutselig under min avatar at jeg var en switcher -som jo ikke stemmer i det hele tatt (med mindre man tar med i betraktning at jeg switchet fra Amiga500 i 1990 :P ).

 

Var inne for å endre det og oppdaget samtidig de andre nyhetene.

 

Positivt :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Till vänster om mina inlägg står det nu "switcher" och sen "ja" eller "nej".

 

Jag har aldrig "switchat", helt enkelt därför att jag alltid har kört Mac. Så därför kan jag ju inte välja "ja". Men "nej" låter så nedstämt och ger en känsla av att man inte alls kör Mac. Skulle man inte kunna lägga till ett alternativt som helt döljer "switcher"?

142440[/snapback]

 

Så fort jag kommit på hur man gör det ska jag fixa det. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna lägga till ett alternativt som helt döljer "switcher"?

 

Eller et alternativ som heter "Altid Mac" ;)

Eller noe lignende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min första dator var en atari =)

142462[/snapback]

Jag har en Atari. :)

Fick den gratis av skolan här på orten. :D

De hade fått för sig att de skulle slänga den. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Att få komma hem till Macen efter att behöva tvingats använda PC hela dagen är vad jag kallar LYCKA :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda min atari kunde var att visa meddelandet "Error" i stora bokstäver på tvn :)

142603[/snapback]

TV. Jag har en äkta Atari-skärm. :D

 

Bilden föreställer inte min Atari men det är exakt en sådan, den skärmen och en sådan mus.

post-1123-1116725159.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. Om jag tänker tilbaka lite så kommer ja ihåg att jag haft en sån.. Låg och skräpade i källarn.. Vi fick inte igång den så de är kastad:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV. Jag har en äkta Atari-skärm. :D

 

Bilden föreställer inte min Atari men det är exakt en sådan, den skärmen och en sådan mus.

142617[/snapback]

Jag har en Atari Falcon, den med en 16 MHz 68030 processor i sig.

Jag är till och med en switcher från Atari som jag programmerat och lekt med sedan tidigt 80-tal, Macintosh hamnade inte på mitt skrivbord förrän 1997, då blev det en 7100, den med den första PowerPC processorn i sig, PPC601.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oss som använder dåde mac och pc/M$ så finns det inget allternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som använder pc borde prova använda mac.. Många skulel nog byta.. V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder dåda och trivs med dåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:blink:  <_<  :ermm:  :w00t:

142766[/snapback]

 

Det är väl klart, den har aldrig bråkat med mig så jag ratar inte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Det känns konstigt att säga att jag är Macanvändare sedan 1987, då jag är född 1989 men Macen har alltid funnits i mitt hem, och fanns här innan jag ens var påtänkt. Men jag har ju växt upp med den så det känns samtidigt mest naturligt med 1987...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder också både PC och Mac, men om jag var tvungen att välja en skulle det självklart bli mac'en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...