Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela mappar eller filer från Dropbox


kiplon

Rekommendera Poster

.... är ju helt suveränt. Gör det ofta med olika personer. Så mkt enklare både för mig och mottagaren med en länk istället för tunga filer i ett mail.

 

Men det konstiga är att jag kan enbart göra det från min MBA, vid högerklick så är det bara att välja från menyn vad man ska göra:

post-67957-0-25161900-1452347451.png

 

Men jag jobbar ju mest i MBP;en, men där finns inte DB-funktionerna med i menyn. Jättekonstigt? Så jag måste alltid göra allt sånt från lilla datorn.

 

Hur kan det komma sig? Och kan jag göra något för att få till adekvat meny för DB även från MBP:en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har dropbox installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har dropbox installerat?

Javisst! Ligger så fint som ikon i Findermenyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle jag avinstallera och installera om det för att se menyerna dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... är ju helt suveränt. Gör det ofta med olika personer. Så mkt enklare både för mig och mottagaren med en länk istället för tunga filer i ett mail.

 

Men det konstiga är att jag kan enbart göra det från min MBA, vid högerklick så är det bara att välja från menyn vad man ska göra:

attachicon.gifSkärmavbild 2016-01-09 kl. 14.46.11.png

 

Men jag jobbar ju mest i MBP;en, men där finns inte DB-funktionerna med i menyn. Jättekonstigt? Så jag måste alltid göra allt sånt från lilla datorn.

 

Hur kan det komma sig? Och kan jag göra något för att få till adekvat meny för DB även från MBP:en?

Kolla i Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon > Tjänster om de finns med där i listan till höger, du kan behöva skrolla för att hitta dem. Bocka i dem du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon > Tjänster om de finns med där i listan till höger, du kan behöva skrolla för att hitta dem. Bocka i dem du vill ha.

Har scrollat och scrollat och scrollat..... Men hittar inget som kan verka logiskt och som inte är förbockat. Vet ju inte heller riktigt vad jag ska leta efter på listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle jag avinstallera och installera om det för att se menyerna dyker upp.

japp, gjort och gjort och gjort......:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inga inställningar för det inne i Dropbox? Detta borde det väl vara?

 

post-28798-0-04932100-1452367885_thumb.jpg

 

Inställningarna hittade jag här:

 

post-28798-0-93056200-1452368070_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inga inställningar för det inne i Dropbox? Detta borde det väl vara?

 

attachicon.gifdropbox.jpg

 

Inställningarna hittade jag här:

 

attachicon.gifdropbox2.jpg

Näe...

 

post-67957-0-54446200-1452368222_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är inte El Capitan som jag har. Det kanske krävs?

Det tror jag inte.

 

Jag har kört delade länkar från Dropbox från datorer med alla operativ som varit sedan Lion, förutom Yosemite då. Även använt funktionen i PC.

 

Det här problemet har varit hela tiden i MBP, men jag har låtit det vara. Och gjort allt sånt från lilla datorn istället.

 

Men nu har jag skickat väl många länkar och delat mappar hit och dit med folk och tröttnat på att varje gång göra det med lilla datorn trots att jag gör allt jobb i stora.

 

Så jag tänkte att jag skulle lösa problemet en gång för alla.

 

Säker Start och allt sånt där samt ladda ner på nytt är gjort massor med gånger, i kväll som många gånger tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något fel är det med din dator för jag har samma val som Alix och vi har samma version av Dropbox.

 

post-45175-0-76623900-1452368869_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något fel är det med din dator för jag har samma val som Alix och vi har samma version av Dropbox.

 

attachicon.gifSkärmklipp 2016-01-09 20.46.08.png

Njaä, är nog inte något fel på datorn, har DB 3.12.6 och använder Mavericks.

 

 

Men nu till det riktigt konstiga, för jag har ju gjort dessa manövrar så många gånger tidigare. Men bara för att jag ställde frågan i forumet så funkade det. Raderade ju DB och laddade ner det på nytt för en stund sedan. Och när väl alla filer rasslat ner på sin plats så funkade det!

 

Nästan skämmigt ;) Men jag är helt övertygad om att DB nu förstod att det var allvar på gång och att nu fick det räcka med att trilskas med mig :) Kan inte se det på annat sätt ;)

 

Så tråden kan avslutas och ha fortsatt trevlig kväll / Kiplon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara orsaken?

 

https://www.dropbox.com/help/7183

kan säkert vara så..... kanske därför det inte löste sig när jag laddade ner det på nytt tidigare gånger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte.

 

Jag har kört delade länkar från Dropbox från datorer med alla operativ som varit sedan Lion, förutom Yosemite då. Även använt funktionen i PC.

 

Det här problemet har varit hela tiden i MBP, men jag har låtit det vara. Och gjort allt sånt från lilla datorn istället.

 

Men nu har jag skickat väl många länkar och delat mappar hit och dit med folk och tröttnat på att varje gång göra det med lilla datorn trots att jag gör allt jobb i stora.

 

Så jag tänkte att jag skulle lösa problemet en gång för alla.

 

Säker Start och allt sånt där samt ladda ner på nytt är gjort massor med gånger, i kväll som många gånger tidigare

Nu är iofs problemet löst, men du kan ju alltid dela länkar i webbgränssnittet, så behöver du inte byta dator för den manövern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är iofs problemet löst, men du kan ju alltid dela länkar i webbgränssnittet, så behöver du inte byta dator för den manövern.

Jo, det kan man ju alltid göra. Men liksom känns bekvämare att filerna framför sig i Finder än på en webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...