Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta innehåll i extern cd-rom-låda


NisseO

Rekommendera Poster

Till min gamla iMac DV, utan möjlighet att bränna skivor, köpte jag en extern cd-brännare med fw-anslutning. När jag bytt upp mig till PB G4 med intern cd-brännare har jag inte längre behov av den, och undrar därför om det skulle gå att köpa en dvd-brännare med IDE och lägga i lådan för att kunna bränna dvd-skivor och t o m dual layer.

 

Vad jag skulle vilja ha, är en säker prognos på hur det kommer att fungera om jag köper en vanlig brännare och lägger i. Finns det någon som har försökt? Är det någon som vet om själva lådan är anpassad efter att ha ett visst innehåll och bara fungerar ihop med det?

 

Jag har försökt att lägga i en hårddisk i lådan och köra, vilket inte fungerar mer än att hårddisken börjar snurra. Men någon kontakt får jag inte.

 

Lådan är av märket EZ Quest med en Plextor-brännare i som original. När jag kontrollerar i information, anges det (vad jag förstår) om själva lådan att det är "cd-rom".

 

Dem jag pratat med tidigare har sagt att "det borde fungera", men jag skulle vilja veta lite säkrare innan jag går och köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det "borde" fungera....

 

Men en återförsäljare "borde" veta exakt, fråga tex på macoteket .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macoteket hör till dem jag frågat tidigare och som "borde" veta.

 

Jag bifogar ingen lista över dem som "borde" veta och som sagt att det "borde" fungera. Det skulle bli för långrandigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att installera en HD i en Extern låda som är anpassad för en CD-enhet är nog inte att rekommedera, Externa lådor har speciella kort för vilken enhet/HD/CD som ska installeras.

Men i ditt fall som vill installera en annan CD i i den Externa lådan är inga problem, kan rekommendera dig att besöka denna sida för att kontrollera om det finns en patch-fil för just den brännare du har tänkt att sätta i din Externa låda, ladda ner den senaste versionen beroende på vilket OS du har i din dator.

Patchburn

/Pekkason

 

Till min gamla iMac DV, utan möjlighet att bränna skivor, köpte jag en extern cd-brännare med fw-anslutning. När jag bytt upp mig till PB G4 med intern cd-brännare har jag inte längre behov av den, och undrar därför om det skulle gå att köpa en dvd-brännare med IDE och lägga i lådan för att kunna bränna dvd-skivor och t o m dual layer.

 

Vad jag skulle vilja ha, är en säker prognos på hur det kommer att fungera om jag köper en vanlig brännare och lägger i. Finns det någon som har försökt? Är det någon som vet om själva lådan är anpassad efter att ha ett visst innehåll och bara fungerar ihop med det?

 

Jag har försökt att lägga i en hårddisk i lådan och köra, vilket inte fungerar mer än att hårddisken börjar snurra. Men någon kontakt får jag inte.

 

Lådan är av märket EZ Quest med en Plextor-brännare i som original. När jag kontrollerar i information, anges det (vad jag förstår) om själva lådan att det är "cd-rom".

 

Dem jag pratat med tidigare har sagt att "det borde fungera", men jag skulle vilja veta lite säkrare innan jag går och köper.

141927[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...