Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera Fusion drive för att återinstallera


MacKalle

Rekommendera Poster

Hej alla smarta mackörare!

 

Jag har precis köpt en ny iMac 27 och tänkte att jag skulle köra från grunden för att inte få med gammalt skräp från förra datorn. Tyvärr innebar återställning via flytthjälpen av iTunesmappen att alla gamla inställningar kom med. Därför vill jag nu börja om från början och installera El Capitan på en tom disk. Problemet är att alternativet radera i skivhanteraren är utgråat så nu kliar mig i skallen för att komma på hur jag bäst tömmer skivan och börjar om. Har sökt en massa men hittar inget som jag törs ge mig på. Att dela upp disken från ssd verkar dumt eftersom jag förstås vill ha kvar fusionfunktionen.

 

Har någon en smart lösning på hur man bäst börjar om från början?

 

Ed. Ändrade utblandat till utgråat, som det skulle vara. (Djäkla autokorr...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla smarta mackörare!

 

Jag har precis köpt en ny iMac 27 och tänkte att jag skulle köra från grunden för att inte få med gammalt skräp från förra datorn. Tyvärr innebar återställning via flytthjälpen av iTunesmappen att alla gamla inställningar kom med. Därför vill jag nu börja om från början och installera El Capitan på en tom disk. Problemet är att alternativet radera i skivhanteraren är utgråat så nu kliar mig i skallen för att komma på hur jag bäst tömmer skivan och börjar om. Har sökt en massa men hittar inget som jag törs ge mig på. Att dela upp disken från ssd verkar dumt eftersom jag förstås vill ha kvar fusionfunktionen.

 

Har någon en smart lösning på hur man bäst börjar om från början?

 

Ed. Ändrade utblandat till utgråat, som det skulle vara. (Djäkla autokorr...)

Jag använde de här instruktionerna för att skapa en fusionsdisk och sedan göra en ren installation. Det var inte svårt. Det bästa verkar vara att ta bort fusionsdisken som det beskrivs och sedan skapa en ny.

 

Du måste logga in med en startbar El Capitan usb-disk. Återställningsläget går inte.

 

http://www.techrepublic.com/article/pro-tip-how-to-create-and-disable-a-fusion-drive/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde de här instruktionerna för att skapa en fusionsdisk och sedan göra en ren installation. Det var inte svårt. Det bästa verkar vara att ta bort fusionsdisken som det beskrivs och sedan skapa en ny.

Tack för snabbt svar Fred. Är på resa i Tyskland men ska prova när jag kommer hem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...