Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Xtrafinder och onyx i el Capitan


gabbe170

Rekommendera Poster

Tja!

 

Någon som fått dessa program att funka i 10.11? Uppdaterade från Yosemite för inte så länge sedan, men får inte xtrafinder eller onyx (senaste versionerna) att starta... De laddar alltså inte alls... Trycker på applikationerna, men de bara tuggar och tuggar, men kommer ingen vart...

 

Tips på hur man ska lösa detta?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera program hindras numera från att fungera på grund av SIP. Man kan avaktivera SIP enligt nedan:

 

1. Reboot your Mac into Recovery Mode by restarting your computer and holding down Command+R until the Apple logo appears on your screen.
2. Click Utilities > Terminal.
3. In the Terminal window, type in csrutil disable and press Enter.
4. Restart your Mac.
På Reddit hittade jag en uppgift att man, vad gäller XtraFinder, inte behöver avaktivera SIP. I stället byter man ut kommandot csrutil disable mot csrutil enable --without debug
Onyx ska fungera i El Capitan, jag testade nyss, men det kommer från en så kallad oidentifierad utvecklare, så du måste högerklicka på programikonen och välja att öppna den vägen. Om det nu är det som strular. Annars vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar, ska testa det där tipset med xtrafinder så fort jag får tid och göra det!

 

Och som svar angående onyx, har fått detta problem som diskuteras väl på Apples forum: https://discussions.apple.com/thread/7261310

 

Tydligen ingen bra lösning på problemet... Får avvakta till nästa uppdatering antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...