Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopera från iTunes


MichaelMTK

Rekommendera Poster

MichaelMTK

hej jag precis börjat använda Mac. och jobbar med musik mycket.

har presic koperat all musik från en extern hårddisk till itunes bibliotek och var tvången att formatera exerna hårddisken men jag vill kopera tillbaka all musik vad ska jag göra eller hur ska jag göra det.........snälla någon som kan det??? :(:(

 

 

Helsningar Mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Lite oklart vad du exakt du vill göra. Om du vill flytta samtliga iTunes-låtar permanent väljer du i iTunes inställningar under "Avancerat" (kugghjulet till höger) var du vill att musiken ska ligga någonstans. Normalt ligger de i din användarmapp och mappen "Musik". Välj något annat om så önskas.

 

I Avancerat-menyn i iTunes har du sedan alternativet "Samla ihop bibiloteket". Då kommer alla låtar du har i biblioteket att kopiera till den plats du valde ovan. Allt på en plats, snyggt och rent.

 

Beroende på hur du hade organiserat musiken innan får du antagligen en och annan dublett. Men de är bara att radera som vilka filer som helst.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MichaelMTK

ska försöka att fixa..... om det går har jort det ennan men det jick inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka pa "samla ihop biblioteket". Da kopieras alla musikfiler till en gemensam mapp som heter "iTunes music". Den mappen kan du sedan kopiera till den externa disk. Vill du sedan att iTunes ska använda sig av den mappen som bibliotek ändrar du bara enligt följande.

 

"Avancerat" (kugghjulet till höger) var du vill att musiken ska ligga någonstans. Normalt ligger de i din användarmapp och mappen "Musik". Välj något annat om så önskas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...