Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man ta bort Garagaband 6.0.5 och iMovie 9.0.9?


macki81

Rekommendera Poster

Nån som vet om man får lov att ta bort den gamla Garageband 6.0.5 och gamla iMovie 9.0.9 utan att de nya versionerna pajas?

 

Använder Yosemite 10.5

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att gå till Program-mappen och dra programmen till papperskorgen, så är svaret "ja".

 

Men programmen är små, jämfört med "Application Support"-mappen som hör till respektive program. Där är det knepigare och man måste kolla noga vad som hör till det gamla programmet och vad som hör till det nya. Ibland kan man se på mapp-namnet vilken programversion den mappen hör till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacCleaner och AppCleaner och allt vad de heter riskerar att ta bort (en del av) det som den nyare versionen behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var ju synd att Apple tvingar en att ha kvar både de äldre och nyare versioner av Garageband och iMovie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, var ju synd att Apple tvingar en att ha kvar både de äldre och nyare versioner av Garageband och iMovie.

 

Nu förstår jag inte vad du menar. Jag har tagit bort äldre versioner av GarageBand och iMovie utan några som helst problem. Gick hur bra som helst.

 

Jag har ingen erfarenhet av MacCleaner och AppCleaner, jag använder CleanMyMac 3. Först tog jag bort programmen, och sen lät jag CleanMyMac städa om det fanns något som var kvar. Nya iMovie och GarageBand fungerar hur bra som helst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort något som gör att det inte fungerar, så borde det inte vara något problem att ladda ner de nya versionerna igen och få det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Ska testa att ta bort och se vad som händer sen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...