Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program för att filma med webbkamera


Andres11

Rekommendera Poster

Jag letar med ljus och lykta efter ett program som kan filma med två eller flera webbkameror enligt ett tidsinställt schema, i.e. programmet börjar filma först efter kl 16:30 och slutar 18:30 t.ex. Filen ska skapas på en extern hårddisk eller någon molntjänst så att om datorn förlorar ström, stängs av, stjäls så försvinner inte filen. Ett stort + är om det går att ställa in motiondetection.

Är det här något som finns eller måste jag skapa ett själv?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör vara möjligt att använda Quicktime player och sedan snickra ihop ett Applescript som startar, stoppar och sparar efter behag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på programvara som följer med webbkameror. Borde finnas, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder SecuritySpy, som jag är väldigt nöjd med. Det stödjer väldigt många webbkameror, man kan schemalägga inspelningarna, det finns motion detection (som går att ställa in på olika vis) och man kan se vad kamerorna filmar i direktsändning i sin mobil om man så vill.

 

Dock kostar det lite pengar, men jag tycker det är klart värt det.

 

Jag har ett enkelt upplägg hemma vad gäller molntjänst: Jag har sett till att filmerna/bilderna sparas i en mapp på mitt Dropbox-konto, så allt är säkrat i molnet den vägen.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letar med ljus och lykta efter ett program som kan filma med två eller flera webbkameror enligt ett tidsinställt schema, i.e. programmet börjar filma först efter kl 16:30 och slutar 18:30 t.ex. Filen ska skapas på en extern hårddisk eller någon molntjänst så att om datorn förlorar ström, stängs av, stjäls så försvinner inte filen. Ett stort + är om det går att ställa in motiondetection.

Är det här något som finns eller måste jag skapa ett själv?

 

 

Dlink DCS-930L klarar allt du beskriver ovan. Kostar 400kr på t ex netonnet.se (fri frakt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterar med ett par exempel på inställningar

 

 

 

 

 

 

 

post-30337-0-17882200-1443018258_thumb.jpg

post-30337-0-60540900-1443018263_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...