Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple-id och iCloud problem


Saffi

Rekommendera Poster

Jag är lite ny i Apple världen och behöver hjälp! Har problem med mitt iCloud konto efter att jag har skaffat en ny email. Apple-id har jag bytt, men på iCloud står min gamla email kvar och när jag ska ändra på den så är fliken grå och ej klickbar. När jag försöker logga min gamla email genom iCloud, står det "Ditt apple-id har avaktiverats av säkerhetsskäl. Aktivera kontot genom att nollställa lösenordet på iforgot.apple.com". När jag skriver in lösenordet står det att det är felaktigt, och att apple-id inte finns. Jag är rädd för att göra fel och radera allt innehåll av misstag. Hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut från iCloud på din telefon, sedan logga in på iCloud igen med ditt nya Apple ID och lösenord. Det är helt korrekt att du inte kan ändra det gamla medan du är inloggad på det gamla i din telefon. När du loggar in på ditt nya Apple ID så kickar dina nya inställningar in. Ditt gamla Apple ID har avaktiverats eftersom du har ändrat det, så du ska inte nollställa lösenordet eller komma in på det gamla eftersom det inte längre finns när du har ändrat det, utan du ska logga in med det nya.

I iPhone så loggar du ut från det gamla genom Inställningar - iCloud - Logga ut. (finns längst ner i listan, så rulla ner...).

Efter att du har loggat ut så kan du logga in där, och när du har loggat in på iCloud igen med ditt nya Apple ID så är det bara att slå på iCloud-tjänsterna (E-post, Kontakter, Kalendrar och så vidare de du vill ha) så kommer du få din iCloud-mejl etc automatiskt.

Därför behöver du inte ändra några grejjer i det gamla efter att du har ändrat Apple ID på Apples tjänst, det handlar bara om att logga ut från det gamla och sedan logga in på det nya så kickar ändringarna in automagiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "Om du loggar ut från kontot kommer alla Bildströmsbilder och Dokument och data som lagras på iCloud att tas bort från Iphone" . Jag vill ju inte att något försvinner från Iphonen utan att det överförs till mitt nya konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ändrat ditt gamla Apple ID till en ny, alltså inte skapat ett helt nytt Apple ID på nytt utan bara ändrat det gamla, då är all den information du har på ditt gamla överfört till det nya namnet.

Detta innebär att all information som du har på iCloud finns på det nya namnet, inklusive dokument och bilder som ligger på iCloud.

Det innebär även, att när du loggar ut från det gamla så ja allt som tillhör det gamla kommer att raderas från din telefon - men när du loggar in med det nya namnet så kommer det tillbaks igen eftersom det redan finns på det kontot.

Som jag skrev tidigare så slås inställningarna och annat som tillhör det gamla på automagiskt. Det som ligger på iCloud på ditt gamla konto, det får du tillbaks när du loggar med ditt nya namn eftersom det fortfarande är samma konto. Men du måste logga ut från det gamla namnet för att du ska kunna logga in på det nya.

När du är inloggad med det nya så hämtar telefonen de gamla inställningarna, dokumenten, bilder etc och allt annat som är associerat med ditt konto och som ligger på iCloud.

Så ja det försvinner från telefonen när du loggar ut, och sedan kommer det tillbaks igen när du loggar in med det nya namnet. För det ligger redan på samma konto på iCloud.

Så länge som du har ändrat namnet på ditt gamla konto och inte skapat ett helt nytt konto. Det går inte att överföra information mellan konton, men om du bara har ändrat namnet på samma Apple ID så finns all information kvar på iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ändrat ditt gamla Apple ID till en ny, alltså inte skapat ett helt nytt Apple ID på nytt utan bara ändrat det gamla, då är all den information du har på ditt gamla överfört till det nya namnet.

 

Detta innebär att all information som du har på iCloud finns på det nya namnet, inklusive dokument och bilder som ligger på iCloud.

 

Det innebär även, att när du loggar ut från det gamla så ja allt som tillhör det gamla kommer att raderas från din telefon - men när du loggar in med det nya namnet så kommer det tillbaks igen eftersom det redan finns på det kontot.

 

Som jag skrev tidigare så slås inställningarna och annat som tillhör det gamla på automagiskt. Det som ligger på iCloud på ditt gamla konto, det får du tillbaks när du loggar med ditt nya namn eftersom det fortfarande är samma konto. Men du måste logga ut från det gamla namnet för att du ska kunna logga in på det nya.

 

När du är inloggad med det nya så hämtar telefonen de gamla inställningarna, dokumenten, bilder etc och allt annat som är associerat med ditt konto och som ligger på iCloud.

 

Så ja det försvinner från telefonen när du loggar ut, och sedan kommer det tillbaks igen när du loggar in med det nya namnet. För det ligger redan på samma konto på iCloud.

Så länge som du har ändrat namnet på ditt gamla konto och inte skapat ett helt nytt konto. Det går inte att överföra information mellan konton, men om du bara har ändrat namnet på samma Apple ID så finns all information kvar på iCloud.

 

Ja det funkade tack så mycket! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...