Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmsläckare visar inte de bilder jag valt


Tuttosinistro

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Kan tyckas vara ett litet problem, men ändå retligt när jag inte förstår varför.

 

Jag har ställt in att skärmsläckaren ska visa bilder efter några kriterier ifrån programmet Bilder.

Det fungerar till att börja med, men när jag plötsligt använder datorn några dagar senare brukar de vanliga från källan National Geographic.

Jag kan inte hitta någon röd tråd varför eller när ändringen sker. Är detta något någon också upplever? Någon bug i systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyckas vara ett litet problem, men ändå retligt när jag inte förstår varför.

 

Jag har ställt in att skärmsläckaren ska visa bilder efter några kriterier ifrån programmet Bilder.

Det fungerar till att börja med, men när jag plötsligt använder datorn några dagar senare brukar de vanliga från källan National Geographic.

Jag kan inte hitta någon röd tråd varför eller när ändringen sker. Är detta något någon också upplever? Någon bug i systemet?

Ligger billderna på nätet el i datorn. Kan ju vara så att inställningarna nollas om den valda foldern inte finns. Safari gör t ex så... Man väljer en nerladdningsfolder på t ex en extern disk. Kopplar ur den, så har Safari återställt nerladdningsfoldern till den förvalda.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro

De ligger i datorn. Väljer från programmet "Bilder"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör skärmsläckare med ett album från "Bilder" och det fungerar bra ett tag men efter ett par dagar så går den tillbaks till standardkällan "National geographic" men behåller valet hur bilderna skall väljas. Kör senaste Yosemite och allt annat uppdaterat. Imac 27 late 2011. Någon som har liknande problem eller vet en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...