Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder ifrån "bilder" till min externa hårddisk


Stiernelov

Rekommendera Poster

Stiernelov

Hej. Jag är väldigt ny på mac och jag försöker samla alla mina bilder på en extern hårddisk. tanken var först att jag skulle på något sätt få över alla mina bilder till min Time Capsule med automatik, men jag har nog inte riktigt fattat hur man gör. Så nu vill jag göra det manuellt på en annan extern hårddisk.

 

Nu till min fråga. När jag försöker föra över bilder ifrån bild-biblitoteket så går det inte. Har försökt på en massa olika sätt, men jag får inte över dom. Vad gör jag för fel? För det borde ju gå? Den externa disken är en Iomega 250 GB.

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får dina bilder automatiskt till TimeCapsule om du använder programmet TimeMachine som finns i Mac, då görs en säkerhetskopia av din interna hårddisk och den sköter sig själv.

Om din fråga mer handlar om att du vill lägga bildbiblioteket på din externa hårddisk för att frigöra utrymme på din interna, så kan du flytta över det dit - du drar det från din interna hårddisk till din externa, se till så du har din externa öppnad i Finder.

Du kan också exportera bilder till en extern hårddisk inifrån Bilder, då är du i Bilder och väljer Arkiv - Exportera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...