Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage krånglar, skickas som sms.


JohnnyTotal

Rekommendera Poster

Ja, vi är säkert många som bryr sig, men jag kan inte varför du har sådana problem som du har. Vet faktiskt inte vad jag ska föreslå för lösning mer än det som redan föreslagits, dvs total återställning av telefonen och prova att installera/aktivera den från början utan att återläsa någon säkerhetskopia från iTunes/iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tvungen att radera Runkeeper från luren, då det inte gick att gå vidare utan att "anslut till iTunes om du vill ta emot push notiser" visade sig ögonblickligen varje gång jag försökte göra nåt med appen. Vilket gjorde det omöjligt att ens göra det, men efter att hållit på i 10-20min. så kunde jag radera den. Vilket jävla skämt!

Är det nån som ens bryr sig? Jag kan inte köpa en ny lur om det inte går att få ordning på mitt iMessage problem.

Men har du gjort det som vi föreslagit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Jag ska göra en total återställning av luren, men vill vänta tills kusinen har tid. Att fylla i mail portar och sånt är skit krångligt för mig. Första gången tog det 2 veckor. Sedan hände nåt med min internet leverantör och då blev det knas på riktigt. Nu tycker dom flesta av kompisarna att jag ska skita i apple. Men det är inte märket på telefonen som gör att det är krångligt. Nu gick det inte den här helgen, men kanske nästa . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska göra en total återställning av luren, men vill vänta tills kusinen har tid. Att fylla i mail portar och sånt är skit krångligt för mig. Första gången tog det 2 veckor. Sedan hände nåt med min internet leverantör och då blev det knas på riktigt. Nu tycker dom flesta av kompisarna att jag ska skita i apple. Men det är inte märket på telefonen som gör att det är krångligt. Nu gick det inte den här helgen, men kanske nästa . .

Men har du en ordentlig säkerhetskopiering i datorn av telefonen så behöver du inte ställa in allt manuellt.

Det är bara att köra in säkerhetskopian efteråt, efter återställningen. Kör du med iCloud så är det bara att se till att funktionen är aktiverad så rasslar allt in i telefonen. Tar en stund för det att göra det.

Eller annars så kör du med telefonen ansluten till datorn och kör in det via iTunes.

 

Ibland brukar jag ta skärmdumpar på olika telefoninställningar, då har jag alla inställningsuppgifter på bild i datorn. Om utfall att....fast jag har aldrig behövt använda dem.

 

Vet ju inte vilken e-mail du använder, hotmail kan ibland vara lite knöligt kanske. Men kör du med exv gmail så behöver du inte ange portar och sånt, det sker automatiskt. Det räcker med mailadress och lösenord.

 

Det är ju synkningen från telefon till dator som är den stora vitsen, vilket blir så mkt knöligare om man har en telefon av annan sort. Utnyttja Apples möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Mitt problem är att iMessage slutade fungera, det har stått sedan problemet dör upp "avvaktar aktivering" men det har det gjort i en månad nu. Apple support har svarat att deras ingenjörer har tagit del av mitt problem. Men att dom inte kan säga när det blir eller om det blir en åtgärd av mitt problem. Det har helt enkelt låst sig någonstans, att sedan återställa telefonen via datorn gör nog ingen skillnad, då jag tror att problemet ligger i att jag har försökt aktivera iMessage för många gånger. Att använda "molnet" fattar jag inte hur man gör . . dra och släppa? I apple butiken i Täby kunde Rasmus inte ens hjälpa mig med att det hela tiden kommer "anslut till iTunes för att använda push notiser" varje gång jag öppnar en app. Tror inte heller att det går att lösa med en fullständig återställning. Så länge båda problemen kvarstår är det ingen ide att köpa en ny lur. Speciellt inte som 6S är i faggorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Jag fick prata med Apple supporten igår, som igen berättade att det var fler telefonnummer som hade samma problem som jag med iMessage. I apples server ligger problemet som dom arbetar med. Nöjd med det svaret så lätt jag saken bero. Några timmar efter samtalet fick jag upp ett fönster/ruta som bad mig logga in på mitt apple Id. för att kunna använda iMessage. Där efter kraschade Meddelande appen totalt, kunde inte göra nåt med luren. Inte ens spela musik. Min yngsta kusin, som håller på med dator säkerhet bad mig att nollställa alla inställningar när väl telefonen hade "vaknat" upp igen.

Sagt och gjort, vi har gjort det 2ggr tidigare utan önskat resultat.

Men den här gången tog det lite längre tid, såg ut som om den frös till på 50% och viola! Allt fungerar utan några som helst problem. Pratbubblorna blir blåa i iMessage, som jag ville att dom skulle bli.

Problemet är löst, kan börja kolla på en ny stor lur. Känns lite nervöst om det kanske skulle börja strula igen. Men peppar, peppar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju skönt att det löste sig, verkar ju helt klart som att felet låt på Apples sida, troligtvis så gjorde de något eftersom det kom ett meddelande om att du skulle prova logga in på ditt Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...