Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streama från iMac


biisak

Rekommendera Poster

Hej MacWorld,

 

Jag har köpt en iMac 27" och en projektor för att streama film/sport m m.

 

Datorn står ganska långt från projen så jag har kopplat den till förstärkaren med en PU-1106 från CYP.

 

När jag först flyttade in så fungerade allt tipp-topp. Streamade film och sport och det både såg och lät bra. Efter att ha röjt runt en massa hemma och kopplat in grejerna igen så har jag tvärtom bara problem. Jag lyckas inte få ljud till förstärkaren och bilden har en störning (har försökt bifoga bild) som liknar en störning en analog signal skulle men som inte borde komma på HDMI-sladden.

 

Jag har provat byta ut cat-6sladden men det hjälpte inte. Jag har provat med andra HDMI-sladdar men det hjälper inte.

 

Nån som har nån aning?

post-56401-0-89211900-1428321443_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MacWorld,

 

Jag har köpt en iMac 27" och en projektor för att streama film/sport m m.

 

Datorn står ganska långt från projen så jag har kopplat den till förstärkaren med en PU-1106 från CYP.

 

När jag först flyttade in så fungerade allt tipp-topp. Streamade film och sport och det både såg och lät bra. Efter att ha röjt runt en massa hemma och kopplat in grejerna igen så har jag tvärtom bara problem. Jag lyckas inte få ljud till förstärkaren och bilden har en störning (har försökt bifoga bild) som liknar en störning en analog signal skulle men som inte borde komma på HDMI-sladden.

 

Jag har provat byta ut cat-6sladden men det hjälpte inte. Jag har provat med andra HDMI-sladdar men det hjälper inte.

 

Nån som har nån aning?

Prova att koppla iMacen direkt till projektorn utan PU-1106. Fungerar det med Macbooken med eller utan PU-1106? Du nämner CAT6-sladden singular, du ska använda två st enligt spec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...