Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MKV till Avi


Lester Holmberg

Rekommendera Poster

Lester Holmberg

Försöker få en MKV fil till Avi via Handbrake, det fungerar inte det hackar både ljud och bild

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker få en MKV fil till Avi via Handbrake, det fungerar inte det hackar både ljud och bild

Det kan bero på hur du har ställt in konverteringen. Men varför konvertera till avi? Varför inte bara behålla MKV? Vid omkonvertering försämras kvalitén på materialet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lester Holmberg

Min jättegamla dvd spelare funkar inte med MKV. Jag vet att kvaliteten försämras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

- Vad har du för TV? Ursäkta byte av tråd, men det kan lösa sig så istället - de flesta nyare LED/LCD apparater har nämligen USB där du kan köra filmer direkt från ett flashminne?

 

Känns liksom jobbigt att behöva förstöra mkv filmernas kvalité... Nästan inte värt det då tycker jag... Dessutom undrar jag hur gammal din DVD må vara? Inte säkert den klarar av att köra nyare AVI-codecs heller kanske? Och isf har du bara förstört filmerna istället utan resultat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt köp en mediaspelare som tar alla filformat som du ansluter till TV´n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkv och avi är behållare och säger inget om vilken codec som används. Det är först när man kodar om det kan bli en försämring av bildkvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...