Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes Albuminfo Fält


U Dick

Rekommendera Poster

Hej på er...

 

Har letat som en tosing men hittar inget svar på min fråga.

Jag använder iTunes 12 och om man väljer ett album, klickar på info så kan man se i nedre vänster hörn "Lägg till fält".

Men om jag vill ta bort fält då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar bort ett fält genom att radera informationen i det. Ja, fliken "Detaljer" visar bara fält som innehåller information. Tas informationen bort i ett fält så försvinner fältet efter att raderingen är sparad (och du sparar genom att trycka på "ok").

Därför behövs inget aktivt kommando för att radera ett fält...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar bort ett fält genom att radera informationen i det. Ja, fliken "Detaljer" visar bara fält som innehåller information. Tas informationen bort i ett fält så försvinner fältet efter att raderingen är sparad (och du sparar genom att trycka på "ok").

 

Därför behövs inget aktivt kommando för att radera ett fält...

 

Nja, jag håller inte riktigt med...

 

post-63101-0-94936000-1420200853_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut för mig...

post-13591-0-08264300-1420201471_thumb.png

Jag lägger till fältet "Kommentarer" och fyller i information:

post-13591-0-21460000-1420201560.png

Jag tar bort informationen i det fältet, och trycker på "Ok". Sedan väljer jag "Visa info" igen och fältet är borta.
post-13591-0-61757000-1420201706_thumb.png
Det fungerar för mig...

Sedan finns det fält som inte kan tas bort, exempelvis "Betyg" är ett sådant - alltså fält som är fundamentala för iTunes funktion när det gäller spår, som handlar om iTunes indelningar och listningar. Dessa finns alltid i Visa info.



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut för mig...

attachicon.gifitunes1.png

Jag lägger till fältet "Kommentarer" och fyller i information:

attachicon.gifitunes2.png

Jag tar bort informationen i det fältet, och trycker på "Ok". Sedan väljer jag "Visa info" igen och fältet är borta.

attachicon.gifitunes 3.png

Det fungerar för mig...

 

Sedan finns det fält som inte kan tas bort, exempelvis "Betyg" är ett sådant - alltså fält som är fundamentala för iTunes funktion när det gäller spår, som handlar om iTunes indelningar och listningar. Dessa finns alltid i Visa info.

 

 

 

 

 

Konstigt som f*n... Jag provade att göra som du med fältet "kommentarer", gick åt h-vete...

Ja ja, det är som det är men tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har inget tecken alls i det fältet? Jag menar alltså inte ens mellanslag utan det ska vara helt tomt. Både Kommentarer och Gruppering-fälten ska du kunna få bort..

Hm... du kan ju alltid prova en säker start. Det händer att det kan rätta till små oförklarligheter.. :) Håll ner skift-tangenten vid uppstart ett par tre sekunder, logga in i datorn och sedan starta om. Detta rensar cachefiler i systemet och slänger gammalt skräp som kan stöka till det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har inget tecken alls i det fältet? Jag menar alltså inte ens mellanslag utan det ska vara helt tomt. Både Kommentarer och Gruppering-fälten ska du kunna få bort..

 

Hm... du kan ju alltid prova en säker start. Det händer att det kan rätta till små oförklarligheter.. :) Håll ner skift-tangenten vid uppstart ett par tre sekunder, logga in i datorn och sedan starta om. Detta rensar cachefiler i systemet och slänger gammalt skräp som kan stöka till det ibland.

 

Har provat igen, skam den som ger sig ...funkar inte

Har kört "säker start", startat om iTunes flertalet gånger, rensat cache via inställningar i iTunes, markerat alla skivor och tömt de fält jag önskar slippa (inte ens mellanslag :-)) och nu ser det ut såhär på allt...

 

post-63101-0-38782000-1420281837_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då är det enda kvar jag kan komma på att testa att ominstallera iTunes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att det finns kvar text i kommentarer i andra låtar för samma album? Om man markerar alla låtar i albumet kanske det funkar.

 

Jag testade att markera ett album och då stod det "blandat" under kommentarer. Jag tog bort det, tryckte enter, fick en grön bock, och vid nästa visning av info var kommentarer borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att det finns kvar text i kommentarer i andra låtar för samma album? Om man markerar alla låtar i albumet kanske det funkar.

 

Jag testade att markera ett album och då stod det "blandat" under kommentarer. Jag tog bort det, tryckte enter, fick en grön bock, och vid nästa visning av info var kommentarer borta.

 

Har kollat lite till och det ser olika ut beroende på hur mycket man markerar...

Om man markerar ett helt album eller flera och väljer info så ser man alla fält men om jag markerar enstaka låtar så syns det färre fält.

Dubbelkolla mig gärna.

jag kan ju ändå inte ta bort alla fält som jag vill ändå så egentligen är det skit samma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat lite till och det ser olika ut beroende på hur mycket man markerar...

Om man markerar ett helt album eller flera och väljer info så ser man alla fält men om jag markerar enstaka låtar så syns det färre fält.

Dubbelkolla mig gärna.

jag kan ju ändå inte ta bort alla fält som jag vill ändå så egentligen är det skit samma...

Ja, det är skillnad på låtinfo och albuminfo.

 

Om du kan få ner antalet fält på en låt... Du kan väl använda där i knappen om fler fält...

 

post-64246-0-47743900-1420494261.png

 

Sätter du den på en med minst fält visade så borde det bara visas andra fält i andra låtar om de fälten är ifyllda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...