Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kringgå regionskodning


arjemma

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar dator med en dvd spelare i som har låst sig på region 1 och man kan nu inte ändra en gång till. Finns det något program eller liknande som gör att datorn kan spela upp region 2 eller är det kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC tuggar bara så jag antar att det inte fungerar men ska testa andra programmet.

Finns det fler som ni vet om?

 

Tack så mycket för svaret!

 

Nu när jag ändå frågar så har jag en PC med samma problem. Någon som vet något program till den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en extern spelare till och använd den till region 2. De kostar bara några få hundringar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa jag har tänkt att göra det om det är sista utvägen. Vore skönt att slippa ha en enhet brevid när det är en bärbar :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC funkar med vissa läsare. Funkar inte det så är det nog kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser runt på olika Apple-forum och vissa verkar ha fått det hela att fungera genom att först och främst gå in i DVD Spelaren (utan dvd i enheten) och klicka bort att den ska öppnas automatiskt när man trycker in en dvd-skiva då det är detta som får region dialogen att komma upp.

post-74999-0-94139100-1418774674_thumb.png

 

Att det sen dessutom är ett krångligt firmware-problem hjälper dig inte då det gör det hela enklare och billigare att beställa en ny extern enhet (som nämnts ovan) än att försöka fixa den interna så att den nollställs eller byts ut...

 

Anyway.

 

Vad någon sen fixat är just att använda VLC efter att du ändrat inställningarna så att inte den ber dig byta region. Då är det några som fått filmerna att fungera trots att det inte är samma region...

 

Någon annan nämnde dock att det inte alltid fungerar felfritt och att det kan hänga sig o.s.v... Så i min åsikt tror jag också det är enklare att beställa hem en billig, händig liten extern dvd-spelare och använda till att kolla filmer...

 

Sorry...

 

:laserbok:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...