Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 27" inbrända fönster på skärmen


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

Jag har den senaste iMac 27" (ej den Retina som kom nyss) och har nu efter ett halvår med datorn upptäckt att fönster och dylikt blir "inbränt" i skärmen om jag har mörka element/fönster igång. T.ex så bytte jag nyligen till svart bakgrund på skrivbordet. Och genast såg jag att Chromes adress-fält var "inbränt" i skärmen som en ljusblå rand. Även ikonerna från skrivbordet var inbränt (de har ju en vit ram runt ikonen).

Ska det verkligen vara såhär och är det "vanligt"? Jag stör mig egentligen inte på det, men tycker att skärmen borde hålla bättre kvalité än vad den gör just nu.

Har ingen större lust att lämna in datorn eller byta ut den. Vad ska jag göra?

 

Har ett aktivt hörn inställt där jag släcker skärmen när jag inte använder den, alternativt vill använda datorn bara för musik och då behövs ju inte skärmen vara tänd (så gjorde jag på min gamla PC)

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt igång en skärmsläckare med mycket rörlig grafik när datorn inte används. Låt den stå igång länge med denna. Exempelvis över natten och lite till.

Hjälper det något över huvud taget? Om inte kontakta Apple. Lär inte vara några problem att få skärmen bytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...