Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Från Glocalnet till Bredbandsbolaget ADSL


kaffemax

Rekommendera Poster

Hej vi funderar på att byta vår internetleverantör från Glocalnet till Bredbandsbolaget, då vi upplever det segt med hastigheten och så fungerar inte vår hemtelefon särskilt bra. Någon här som har Bredbandsbolaget Adsl som tycker de är nöjda? Vi ska även ta bort vår hemtelefoni om vi byter eftersom vi alla har mobiler med abbonemang. Så vi tycker det är onödigt att ha både och.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vi funderar på att byta vår internetleverantör från Glocalnet till Bredbandsbolaget, då vi upplever det segt med hastigheten och så fungerar inte vår hemtelefon särskilt bra. Någon här som har Bredbandsbolaget Adsl som tycker de är nöjda? Vi ska även ta bort vår hemtelefoni om vi byter eftersom vi alla har mobiler med abbonemang. Så vi tycker det är onödigt att ha både och.

 

Tacksam för svar.

Det du beskriver verkar som det är felkopplat och då hjälper det inte att byta leverantör.

Vilken hastighet betalar du för idag?

Vilken hastighet får du vid test hos bredbandskollen ?

Vilken hastighet skulle du kunna få om du betalade för en högre?

Är modemet ensamt anslutet till första telefonjacket? Har du analog telefoni testar du genom att koppla ur modemet, kopplar en telefon till det du tror är första jacket. Sen kopplar du en annan telefon till de andra jacken och lyfter luren på båda. Ton ska endast höras i den som sitter i första jacket annars är det felkopplat.

Använder du telejackfiltret som följde med modemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vi har modemet plus en trådlös telefon i första jacket med en Adsl splitter. Internet fungerar bra men inte telefonerna.

 

och när jag kopplar in den trådlösa telefonen i ett annat jack, fungerar det inte heller.

 

så mysko... vi har 8 mbit/sekund och Bredbandsbolaget kan leverera minst 12 mbit/sek till vår adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får testa lite senare då att koppla ur all utrustning och sedan koppla in en telefon i första jacket och prova de andra jacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att glocalnet och Bredbandsbolaget ingår i samma koncern - Telenor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att glocalnet och Bredbandsbolaget ingår i samma koncern - Telenor?

Ja det vet jag varför fråga du det? Har det någon betydelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det vet jag varför fråga du det? Har det någon betydelse?

Nej, bara att en del kanske inte vet det. Och vad gäller ADSL så har jag svår att se att BBB skulle kunna leverera något som inte GN kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :) jag håller på att felsöka lite här hemma med modemet och telefonen. Visst ska modemet sitta i själv i första jacket utan någon telefon ovanpå adsl-splittern? Jag har läst lite på andra ställen att det ska vara bättre för internethastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej :) jag håller på att felsöka lite här hemma med modemet och telefonen. Visst ska modemet sitta i själv i första jacket utan någon telefon ovanpå adsl-splittern? Jag har läst lite på andra ställen att det ska vara bättre för internethastigheten.

 

Det spelar ingen roll om du sätter något utanpå filtret/splitten. Det är redan filtrerat o klart. Plastpinnen måste vara kvar på filtret som inte får vara utbytt mot en vanlig teleplugg. Det ska stå ADSL eller VDSL på den. Har du gjort första-jack testet som jag tipsade om tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...