Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trött på Parallels. Koppla PC-hårddisk till Appleskärm?


Susen

Rekommendera Poster

Hej

Eftersom mitt yrke tarvar program som bara går att köra på PC har jag använt Parallells i några år nu.

Det har väl fungerat ganska bra men inte ultimat. Masen fryser allt som oftast och nu funderar jag på om det fungerar att avinstallera Parallells och köpa en PC-hårddisk och koppla till skärmen bara? Alltså att jag delar min iMac's skärm med PC'n?

 

En annan topic: Jag har både Windows XP och Windows 8.1 installerade på Parallells, vet någon hur man avinstallerar XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Parallells under flera år och har aldrig haft något problem med att programmet fryser. Vilken version av OS X och Parallells använder du? På vilken Mac?

Det är inte så lätt att koppla en hårddisk till en bildskärm, du får förklara lite mer här tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör paralells och har inga frysningar.

 

Nej, du kan troligen inte använda en iMac som skärm till en PC. Den måste i så fall ha ett kompatibelt grafikkort.

http://support.apple.com/en-us/ht3924

 

Har du två virtuella maskiner, en för varje version? Eller har du lyckats göra en och samma virtuella maskin "dual boot"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Eftersom mitt yrke tarvar program som bara går att köra på PC har jag använt Parallells i några år nu.

Det har väl fungerat ganska bra men inte ultimat. Masen fryser allt som oftast och nu funderar jag på om det fungerar att avinstallera Parallells och köpa en PC-hårddisk och koppla till skärmen bara? Alltså att jag delar min iMac's skärm med PC'n?

 

En annan topic: Jag har både Windows XP och Windows 8.1 installerade på Parallells, vet någon hur man avinstallerar XP?

Det beror nog på skärmen. Jag har så på min att jag kan, på skärmen, växla källa/input. Så har jag en annan dator kopplad så kan man switcha direkt på skärmen. Finns hårdvara annars just för sånt. KVM-switch.

 

Men annars innan du hamnar där. Börja med att avinstallera XP och se om det hjälper, blir lättare att köra, och/eller felsök lite vad det kan vara som gör att det fryser. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Parallells under flera år och har aldrig haft något problem med att programmet fryser. Vilken version av OS X och Parallells använder du? På vilken Mac?

Det är inte så lätt att koppla en hårddisk till en bildskärm, du får förklara lite mer här tror jag.

Jag kör Yosemite och Parallells senaste avsett för Windows 8.1. Datorn är en iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Har du två virtuella maskiner, en för varje version? Eller har du lyckats göra en och samma virtuella maskin "dual boot"?

Jag hade en iMac med XP men sen fick jag mammas iMac och då ville jag installera Windows 8.

Innan jag gjorde det installerade jag XP i tron att jag skulle kunna uppgradera XP till Windows 8.1 men det gick inte. Efter det köpte jag Windows 8.1 och installerade och då ser jag att XP ligger kvar som val när jag startar Parallells. Hur får jag bort XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en iMac med XP men sen fick jag mammas iMac och då ville jag installera Windows 8.

Innan jag gjorde det installerade jag XP i tron att jag skulle kunna uppgradera XP till Windows 8.1 men det gick inte. Efter det köpte jag Windows 8.1 och installerade och då ser jag att XP ligger kvar som val när jag startar Parallells. Hur får jag bort XP?

Det var fortfarande inte svar på min fråga. Har du en eller två virtuella maskiner?

Kan du posta en skärmdump på där du väljer XP eller 8.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fortfarande inte svar på min fråga. Har du en eller två virtuella maskiner?

Kan du posta en skärmdump på där du väljer XP eller 8.1?

Kan jag inte klistra in en bild? Måste jag länka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag inte klistra in en bild? Måste jag länka?

Du kan ladda upp här och infoga den i inlägget. Se till bara att det inte ärt en tiff - de visas inte. Png/jpg är bra alternativ.

 

Klicka på fullständig redigerare - under skrivrutan hittar du var du laddar upp bilden:

post-64246-0-12693700-1415263761_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fortfarande inte svar på min fråga. Har du en eller två virtuella maskiner?

Kan du posta en skärmdump på där du väljer XP eller 8.1?

post-56739-0-69701700-1415264023_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du två virtuella maskiner. Du borde kunna klicka på kugghjulet i XP-rutan och välja att radera den virtuella maskinen. Alternativt finns det i menyn någonstans. (Jag har inte samma version av Parallels som du så jag kan inte kolla exakt hur det ser ut.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...