Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om iCloud Photo Library


redmac

Rekommendera Poster

i och med lanseringen av iOS 8.1 kan vem som helst testa iCloud Photo Library. Apple kallar det Beta. Funktionen kan aktiveras från Settings -> Photos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag testade att aktivera funktionen,, men avbröt snabbt när jag insåg att mina 5200 bilder skulle raderas eftersom dom synkats över med iTunes.

 

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag är ensam om att testa iCloud Photo Library tydligen, men jag fortsätter med mina rapporter ändå.

 

Jag har nu förstått att man måste flytta alla bilderna tillbaka till "Camera roll" för att få detta att fungera och jag funderar nu på bästa sättet att flytta mina bilder dit.

 

Hittills verkar folk rekommendera denna app: Rollit, photo transfer app

... Men jag är lite osäker.

Andra förslag på hur jag flyttar bilder från Photos till Camera roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du verkar inte förstå funktionen riktigt.

Slår du på iCloud Photo Library nu så förs alla bilder och videos som ligger i Bilder - Ögonblick och Album.

 

Tänk också på att det tar utrymme av ditt iCloud utrymme.

Jag förstår 100% hur det fungerar. Men du verkar inte förstå att iCloud Photo Library inte fungerar med bilder som synkats över via iTunes. Dessa bilder kommer att _raderas_ om jag sätter på funktionen. Jag försöker därför komma på et smart att flytta dom till "Camera roll". jag har nu ett par alternativ, men kollar om nån annan har samma nyfikenhet för denna funktion.

 

Ditt hjärta är säkert på rätt ställe, men du hjälper inte till just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man iCloud Photo Library påslaget så går det inte att synka med iTunes.

Samma sak om man använder iTunes Match så kan heller inte synka musik manuellt,

Just nu så är vi i en övergångs period där inte alla funktioner är igång och då blir det så här.

 

Sk%C3%A4rmklipp%202014-10-21%2018.14.37.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förde över bilder med detta program till telefonens kamerarulle.

http://www.photosync-app.com/

Toppen! Nu har jag fler alternativ att tillgå. Jag ska se vilket jag väljer och berättar hur det går sen.

Som en side note kan man ju hoppas att Photos-appen som förhoppningsvis kommer efter nyår har ett smidigt inbyggt sätt att föra över filerna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen! Nu har jag fler alternativ att tillgå. Jag ska se vilket jag väljer och berättar hur det går sen.

Som en side note kan man ju hoppas att Photos-appen som förhoppningsvis kommer efter nyår har ett smidigt inbyggt sätt att föra över filerna på.

 

Den kommer föra upp bilderna till iCloud och inte till telefonen direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den kommer föra upp bilderna till iCloud och inte till telefonen direkt.

Det skulle ju isåfall innebära att det måste komma en ny version av iOS 8 som fixar uppladdningen till iCloud.. 8.2? Eller att iCloud Photo Library bara ska fungera om man har en Mac.

 

8.2-alternativet låter ju troligt... Men ett tredje alternativ skulle ju vara att Apple inte tänkt på att folk som en gång synkat sin telefon med ITunes kanske inte längre vill använda son Mac eller helt enkelt har ett helt annat bibliotek idag.

 

3:e-partsappar to the rescue!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju isåfall innebära att det måste komma en ny version av iOS 8 som fixar uppladdningen till iCloud.. 8.2? Eller att iCloud Photo Library bara ska fungera om man har en Mac.

 

8.2-alternativet låter ju troligt... Men ett tredje alternativ skulle ju vara att Apple inte tänkt på att folk som en gång synkat sin telefon med ITunes kanske inte längre vill använda son Mac eller helt enkelt har ett helt annat bibliotek idag.

 

3:e-partsappar to the rescue!

 

Jag tyckte du nyss skrev att du förstod funktionen på iCloud Photo Library???

 

Den version av iOS 8.1 som finns nu stöder att ladda upp till iCloud Photo Library.

Det är iPhoto som finns nu som INTE klarar av det men när programmet Bilder till OS X kommer den också klara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tyckte du nyss skrev att du förstod funktionen på iCloud Photo Library???

 

Den version av iOS 8.1 som finns nu stöder att ladda upp till iCloud Photo Library.

Det är iPhoto som finns nu som INTE klarar av det men när programmet Bilder till OS X kommer den också klara det.

Men jösses, det verkar som om du är ute efter bråk. Läs nu detta:

 

1) Jag vill testa denna betafunktion Nu och inte vänta på till Photos för Mac kommer.

2) Jag personligen kan inte göra det eftersom de bilderna som finns i min telefon är översynkade från iTunes. Jag behöver alltså flytta dem i Photos-appen till Camera roll innan jag sätter på funktionen iCloud Photo Library.

3) I exemplet ovan kan detta problem inte avhjälpas av att Photos även lanseras på Mac OS X om bilderna inte finns i iPhoto-biblioteket.

 

Så, jag orkar inte tjfsa om detta icke-ämne mer med dig nu.

 

Så för min egen vinning. För andra som vill testa "iCloud Photo Library" innan Photos kommer till Mac OS X om 3 månader. För dem som inte har sitt bildbibliotek kvar på Macen. Det finns tredjeparts-appar som kan hjälpa till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat ett sidospår i tråden med lite onödiga kommentarer.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jösses, det verkar som om du är ute efter bråk. Läs nu detta:

 

1) Jag vill testa denna betafunktion Nu och inte vänta på till Photos för Mac kommer.

2) Jag personligen kan inte göra det eftersom de bilderna som finns i min telefon är översynkade från iTunes. Jag behöver alltså flytta dem i Photos-appen till Camera roll innan jag sätter på funktionen iCloud Photo Library.

3) I exemplet ovan kan detta problem inte avhjälpas av att Photos även lanseras på Mac OS X om bilderna inte finns i iPhoto-biblioteket.

 

Så, jag orkar inte tjfsa om detta icke-ämne mer med dig nu.

 

Så för min egen vinning. För andra som vill testa "iCloud Photo Library" innan Photos kommer till Mac OS X om 3 månader. För dem som inte har sitt bildbibliotek kvar på Macen. Det finns tredjeparts-appar som kan hjälpa till!

 

1: Och du kan fortfarande göra det med nytagna bilder så vad är problemet?

 

2: Dom bilder du har insynkade försvinner inte från datorn bara för att du sätter på iCloud Photo Library

 

3: Jo om bilderna du har insynkade ligger i iPhoto för dom kommer garanterat överföras till den nya Bilder-programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1: Och du kan fortfarande göra det med nytagna bilder så vad är problemet?

 

2: Dom bilder du har insynkade försvinner inte från datorn bara för att du sätter på iCloud Photo Library

 

3: Jo om bilderna du har insynkade ligger i iPhoto för dom kommer garanterat överföras till den nya Bilder-programmet.

1) Jag vill inte att bara mina nytagna bilder ska finnas i molnet. Jag vill att alla mina bilder ska vara där. Det är problemet. Ett problem som jag förövrigt har löst i denna tråd. Vad är ditt problem?

 

2) Nej, men dom försvinner från mina iOS-enheter

 

3) Ja, men i exemplet gör dom inte det(!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt att jag det är omöjligt att ett Mac OS X-program ska lösa ett iOS-problem. Det du citerar ovan om iOS 8.2 är ju mitt sätt att förklara det för dig.

 

Du har kategoriskt missförstått tråden och pratat om att jag inte förstår iCloud Photo Library. Jag är besviken på dig som förstört denna tråd och att du tillfört exakt noll till denna diskussion.

 

Ok för att göra det enkelt för oss.

Vilket program använder du nu på din dator för att hantera dina bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget ser jag enbart att iCloud Photo Library ersätter bildströmmen för iOS enheter.

Försöka lägga upp något annat känns idag meningslöst utan Apples ännu inte släppta "Photos" för att få någon struktur på det hela och kunna lägga upp hela iPhoto biblioteket med dess befintliga sorteringar i projekt/mappar.

Möjligt att det kanske går att lägga upp rubbet redan nu men känns ofantligt krångligt och meningslöst utan "Photos" för att få synkningen även till sina datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget ser jag enbart att iCloud Photo Library ersätter bildströmmen för iOS enheter.

Försöka lägga upp något annat känns idag meningslöst utan Apples ännu inte släppta "Photos" för att få någon struktur på det hela och kunna lägga upp hela iPhoto biblioteket med dess befintliga sorteringar i projekt/mappar.

Möjligt att det kanske går att lägga upp rubbet redan nu men känns ofantligt krångligt och meningslöst utan "Photos" för att få synkningen även till sina datorer.

 

Min åsikt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget ser jag enbart att iCloud Photo Library ersätter bildströmmen för iOS enheter.

Försöka lägga upp något annat känns idag meningslöst utan Apples ännu inte släppta "Photos" för att få någon struktur på det hela och kunna lägga upp hela iPhoto biblioteket med dess befintliga sorteringar i projekt/mappar.

Möjligt att det kanske går att lägga upp rubbet redan nu men känns ofantligt krångligt och meningslöst utan "Photos" för att få synkningen även till sina datorer.

Jo, just nu kan man kan ju se det som "Photo stream on Steroids" eftersom man inte är begränsad till 1000 bilder. Dessutom ger det ju faktiskt lite mer utrymme på disken om man ser till att bilderna kan lagras i mindre storlek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...