Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta hela iTunes till Spotify?


02simond

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har ett stort iTunes-bibliotek (cirka 17 000 låtar) och börjar nu få platsbrist på min Macbook Pro Retina. Jag använder främst Spotify nu för tiden och hade gärna använt det enbart.

Jag vet att jag kan få upp min iTunes-musik i Spotify men jag skulle vilja banta hårddisken på låt-uttrymme.

 

Jag undrar om det finns en sådan här lösning:

1. Spotify hittar alla iTunes-låtar jag har som finns på Spotify (skapar någon spellista med de låtarna).

2. Spotify/iTunes/plugin samlar alla låtar som inte finns på Spotify

(så att jag kan radera alla iTunes-låtar som finns på Spotify).

 

Någon som känner till någon lösning för detta?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte Spotify, men om det bara är platsbrist? Kan du inte lägga biblioteket på en externdisk, el en delad nätverksdisk, NAS osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller skaffa iTunes Match och när den har matchat klart ta bort alla filer från din dator och streama dom när du vill lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här borde fungera .. och så slipper du betala extra för iTunes Match om du ändå använder Spotify.

 

http://www.ivyishere.org

 

Det är gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga det på en extern disk funkar ju men är inte optimalt då jag vill åt en lösning med Spotify där jag kan ha all musik utan att behöva koppla in en hårddisk.

 

iTunes Match ger mig fortfarande 2 program och en kostnad.

 

Läste på Ivy-sidan. Visst att den löser automatiska spellistor över till Spotify men hur vet jag sen vilken musik jag ska radera i iTunes(den musiken som finns i Spotifys bibliotek)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga det på en extern disk funkar ju men är inte optimalt då jag vill åt en lösning med Spotify där jag kan ha all musik utan att behöva koppla in en hårddisk.

 

iTunes Match ger mig fortfarande 2 program och en kostnad.

 

Läste på Ivy-sidan. Visst att den löser automatiska spellistor över till Spotify men hur vet jag sen vilken musik jag ska radera i iTunes(den musiken som finns i Spotifys bibliotek)?

Du får radera dom låtarna som Spotify har matchat helt enkelt och kopiera över resten, det kan väl inte vara så svårt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om jag har 17 000 låtar så tar det ett antal dagar att göra eftersom jag måste bläddra igenom manuellt och se vilka som fanns på Spotify...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...