Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man köra Windows på MacBook Air


lost

Rekommendera Poster

Eftersom jag har behov av att köra ett Windowsprogram som inte finns för Mac, och inte vill släpa med mig två datorer, undrar jag om en MacBook Air mid 2011 med 1,8 GHz Intel Core i7, 4 GB minne och 256 GB SSD räcker till för att köra Windows på. Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag har letat på forumet men inte hittat något om MBA och Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör Win på alla nyare Macar. Det som begränsar är hårddiskutrymmet och RAM. Med 4 GB RAM blir det svårt att köra Parallels, utan det blir Bootcamp.

 

http://support.apple.com/kb/HT1461?viewlocale=sv_SE

 

 

Krav

Om du vill använda Boot Camp måste du ha:

  1. En Intel-baserad Mac med inbyggt tangentbord, externt USB-tangentbord, eller ett trådlöst tangentbord från Apple, samt inbyggd styrplatta, USB-mus, USB-styrplatta eller trådlös mus eller styrplatta från Apple.
  2. Mac OS X 10.5 eller senare.
  3. De senaste tillgängliga uppdateringarna för den fasta programvaran på Mac-datorn.
  4. Boot Camp-assistenten, som installeras i mappen /Program/Verktygsprogram/. Du kan även öppna Launchpad och skriva Boot Camp-assistent i sökfältet.
  5. En DVD eller hämtad (ISO) ”fullständig version” med Windows installationsmedia. Boot Camp innehåller inte Windows.
  6. Information om ytterligare krav finns i Boot Camp: Systemkrav för Microsoft Windows-operativsystem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kanske kan vara "Parallells". Det använder jag mig av. Då kör man windows virtuellt. Fungerar riktigt bra och har inte vart några problem :) Jag använder ibland både Windows 7 och även ubuntu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kanske kan vara "Parallells". Det använder jag mig av. Då kör man windows virtuellt. Fungerar riktigt bra och har inte vart några problem :) Jag använder ibland både Windows 7 och även ubuntu! :)

Med hur mycket RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är i7 från 2011 lika vass som dagens 1,4-processorer i Minin, Air och iMac. Så där är inte problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Vad jag kan förstå så är det minnet som är begränsande, och tyvärr så går det inte att uppgradera detta. En lösning skulle då vara att köra Bootcamp.

 

(Tyvärr så fungerade inte länken som angavs ovan http://support.apple.com/kb/HT1461?viewlocale=sv_SE )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...