Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta till större SSD


Jonper

Rekommendera Poster

Hallå, min dotters Pro från 2014 m Retinaskärm behöver uppgraderas med större internt lagringsutrymme. Ser att det ska vara PCIe gränssnitt men hittar bara mSATA - vad att göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte om du har en 15" eller 13" MBPr, men här är guiden för byta av SSD i 13" och här för 15" eftersom det är lite skillnad på förfarandet i de två modellerna.

 

Tråkigt att ni inte funderade över hur mycket lagring ni behövde när ni köpte datorn. Förr så kunde man byta hårddisk själv utan att garantin upphör, det fanns till och med anvisningar med bilder av genomförandet i manualen som följde med datorn. Vad jag vet så kan man inte byta HDD det längre utan att garantin upphövs. Bara så att ni har det i åtanke....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte om du har en 15" eller 13" MBPr, men här är guiden för byta av SSD i 13" och här för 15" eftersom det är lite skillnad på förfarandet i de två modellerna.

 

Tråkigt att ni inte funderade över hur mycket lagring ni behövde när ni köpte datorn. Förr så kunde man byta hårddisk själv utan att garantin upphör, det fanns till och med anvisningar med bilder av genomförandet i manualen som följde med datorn. Vad jag vet så kan man inte byta HDD det längre utan att garantin upphövs. Bara så att ni har det i åtanke....

Du vet hur det är med barn, dom vill klara sig själv och jobbar man sedan efter egen studentbudget... Tack i alla fall för tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå, min dotters Pro från 2014 m Retinaskärm behöver uppgraderas med större internt lagringsutrymme. Ser att det ska vara PCIe gränssnitt men hittar bara mSATA - vad att göra??

Du kan ju välja en extern SSD med Thunderbolt. Det blir liter dyrare men man slipper mecka och det går nästan lika fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OWC är ett bra företag som har färdiga kit med ersättnings-SSD som är PCIe-baserade plus en liten låda att stoppa in den som satt i datorn och ha den som extern disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...