Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om OS X 10.10 Yosemite...


xeric

Rekommendera Poster

3 år gammal tåg biljett som inte har blivit använd ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Finns det någon här som vet om/hur man kan redigera fältet "ofta besökta" i safari?

I det här fallet handlar det om att lägga till adresser.

 

Jag har lite svårt att förstå hur "ofta besökta" är tänkt att fungera, ingenting verkar läggas till automatiskt trots att jag har några websidor som jag besöker flera gånger dagligen.

Jag utgår därför ifrån att man måste manuellt lägga till de sidor man vill ha där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att ha installerat Yosemite från App Store (tidigare Snow Leopard i MacBook Pro -11) har jag ett par funderingar.

 

1. Är funktionen att backa i webbläsaren genom att använda 3 fingrar åt vänster på touchpad´en borttagen? Är det möjligt att få tillbaks den funktionen?

 

2. Datorn kopplar inte ihop sig med Time Capsule! Söker och söker koppling via Airport men slutar med ett utropstecken i symbolen. Lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1. Är funktionen att backa i webbläsaren genom att använda 3 fingrar åt vänster på touchpad´en borttagen? Är det möjligt att få tillbaks den funktionen?

 

 

- Använd dig av två fingrar istället (fast åt höger) så fungerar det utmärkt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips: Hjälpmedel/Bildskärm/Minska genomskinlighet.

 

Blev genast behagligare.

 

Perfa! Precis vad som behövdes.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Perfa! Precis vad som behövdes.

:ThumbsUp:

Jepp, man behöver verkligen hjälpmedel för att stå ut med Yosemites utseende. Jag har bytt systemtypsnitt till Lucida Grande, men det renderas inte lika bra som i Mavericks, ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, man behöver verkligen hjälpmedel för att stå ut med Yosemites utseende. Jag har bytt systemtypsnitt till Lucida Grande, men det renderas inte lika bra som i Mavericks, ännu.

 

Fast nu är jag inte så säker längre. Har provat fram och tillbaka, och genomskinlighet är ändå bäst för mig. Det blir för vitt.

Idealet hade varit lite gråare ton utan genomskinlighet.

Har provar "dark mode" på dock och meny, men nej.

 

Tror att man vänjer sig vid 'looken' på Yose, fast det är rackarns ovant just nu.

 

Hur bytte du typsnitt i systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

- Använd dig av två fingrar istället (fast åt höger) så fungerar det utmärkt... ;)

Nix det gör det inte.

Ngn annan som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha installerat Yosemite från App Store (tidigare Snow Leopard i MacBook Pro -11) har jag ett par funderingar.

 

1. Är funktionen att backa i webbläsaren genom att använda 3 fingrar åt vänster på touchpad´en borttagen? Är det möjligt att få tillbaks den funktionen?

 

2. Datorn kopplar inte ihop sig med Time Capsule! Söker och söker koppling via Airport men slutar med ett utropstecken i symbolen. Lösning?

Svarar väl på min egen fråga 2. :-)

Time Machine kopplar upp sig mot Time Capsule, och säkerhetskopierar som den ska.

Vet inte varför datorn tidigare (före Yoesmite installerades) verkade ha uppkopplat via Wi-Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix det gör det inte.

Ngn annan som har något förslag?

 

Kolla i inställningarna

 

Sk%C3%A4rmklipp%202014-12-21%2022.21.41.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum bug i Finder/Yosemite :lol:

“This Finder bug in OS X Yosemite is really quite lovely, reproducible in OS X 10.10 (Final) when the Finder Preview panel is shown and a Finder window is trying to be resized.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum bug i Finder/Yosemite :lol:

 

“This Finder bug in OS X Yosemite is really quite lovely, reproducible in OS X 10.10 (Final) when the Finder Preview panel is shown and a Finder window is trying to be resized.”

 

Publik beta... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kolla i inställningarna

 

Sk%C3%A4rmklipp%202014-12-21%2022.21.41.

Jag måste varit väldigt trött förra gången jag tittade under Inställningar -> Styrplatta.... VIsst fungerar det att ställa in att man kan "byta sida" (fram eller tillbaka i webbläsaren)! Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...