Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera PC-program via Crossover, misslyckas.


Pocahontas

Rekommendera Poster

Har köpt senaste versionen av Sveriges dödbok, 1901-2013, och installerat den på två datorer, den ena med Mavericks och CrossOver 13, den andra installationen på min MacBook som har 10.6.8 (SnöLeoparden) och där har jag CrossOver 10.. Båda installationerna har gått fint, inga problem

 

Men, när jag ska installera på frugans iMac (Mavericks och CrossOver 13) så vill det sig inte.

Har installerat flera andra liknande släktforskningsprogram på den utan problem (Begravda i Sverige, Sveriges Dödbook 1901-2009 mm)

 

Den börjar att installera, men fastnar en bit in i programmet, och står där och tuggar långsamt framåt nån timma för sedan poppa upp ett meddelande, error 10.

Vete tusan vad jag ska göra..även testat på hennes andra partition där hon har 10.6.8 Snöleopard och CrossOver 10, samma fel där.

 

Funderar på om skivan blivit skadad efter installationen i min MacBook..om CD-spelaren rispat den, där är lite repor redan, som ser knepiga ut.

Borde köpt programmet på USB-pinne..men snålheten bedrog visheten..

 

Här lite skärmdumpar

 

Där avstannar installationen

post-113-0-26449600-1412349662_thumb.jpeg

 

nån timma drygt senare så kommer detta

post-113-0-39064900-1412349670.jpeg

 

Kan väl tillägga att Systemkraven för Sveriges Dödbok är Windows 98 eller senare och 1,2 GB ledigt hårddiskutrymme :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite hjärnsläpp idag, varit mycket strul :whistling:

 

Hur var det man gjorde en kopia av DVD:n jag har till USB-pinne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite hjärnsläpp idag, varit mycket strul :whistling:

 

Hur var det man gjorde en kopia av DVD:n jag har till USB-pinne?

I Skivverktyg > Källa > Avbild... (Jag har ingen optisk enhet).

 

post-28798-0-89605000-1412353969_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är vajsing på DVD-skivan

 

Gjorde ett försök med att sätta i en USB-pinne, skapa en mapp i den som heter Sveriges dödbok 6 och sedan in med DVD-skivan i läsaren på min dator (där det tidigare fungerat att installera)

Öppnade upp DVD:n för att visa innehållet, markerade alla filer och drog över dem till mappen på USB-pinnen, gick bra ända fram till paket nr 10, (av 12) så kommer det felmeddelande

 

post-113-0-35746700-1412353983_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Skivverktyg > Källa > Avbild... (Jag har ingen optisk enhet).

 

attachicon.gifåterskapa.png

Får testa det också, tack så länge

Shit, hade ingen tom USB-pinne, får vänta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...