Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan jag extrahera skärmdumpar som sparats i en word-fil


hrspicar

Rekommendera Poster

Tog skärmdumpar på en windows-dator för att använda i en presentation och manual. Sparade dem i ett word-dokument (docx) och ser att de ligger där i originalupplösning. Tyvärr kan jag inte få ut bilderna ur dokumentet. Har försökt att markera en bild, kopiera den och skapa en ny fil av urklippet i Photoshop. Får dock ett felmeddelande. Lyckas inte på annat sätt heller. Finns det någon lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog skärmdumpar på en windows-dator för att använda i en presentation och manual. Sparade dem i ett word-dokument (docx) och ser att de ligger där i originalupplösning. Tyvärr kan jag inte få ut bilderna ur dokumentet. Har försökt att markera en bild, kopiera den och skapa en ny fil av urklippet i Photoshop. Får dock ett felmeddelande. Lyckas inte på annat sätt heller. Finns det någon lösning?

Ett sätt kanske kan vara att spara som websida. Öpnna den i webläsaren sen och plocka ner bilderna. »»

 

Men kopiera och klistra verkar funka, enl officehjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.docx är i princip filer i en zippad mapp. Byter du filändelse från .docx till .zip klarar som standard ditt zipprogram att packa upp mappen. Bilder kan sen hittas i dokumentnamn/word/media

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får dock ett felmeddelande. Lyckas inte på annat sätt heller. Finns det någon lösning?

I vilket läge får du felmeddelandet?

Vad säger felmeddelandet?

 

Kan du bara dra ut bilden och släppa på skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp!

 

Att ändra filändelse till zip funkade inte då systemet ändå kände av att det är ett worddokument. Kopiera och klistra in resulterade i en fil i samma upplösning som visades i word-dokumentet. Men att spara dokumentet som websida löste problemet och skapade just en mapp med alla filer.

 

Må hända vill inte Photoshop Elements 9 fungera med bildfiler kopierade ur word. Bifogar skärmdumpar på felmeddelandet. Må hända hjälper det någon annan som söker svar.

 

 

 

post-1632-0-62520900-1411757661_thumb.png

post-1632-0-71858700-1411757668_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du väl redan fått ett svar, men om du markerar bilden i Word-dokumentet och högerklickar, kan du då inte välja "spara som bild". Och spara bilden där du vill ha den för att sedan öppna den i Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du väl redan fått ett svar, men om du markerar bilden i Word-dokumentet och högerklickar, kan du då inte välja "spara som bild". Och spara bilden där du vill ha den för att sedan öppna den i Photoshop.

 

Problemet är att word då sparar en bild som är lågupplöst. Det verkar som om jag får en version som beror på hur stort jag dragit ut bilden i själva word dokumentet. Må hända skiljer det sig åt mellan olika versioner av Word. Kör Office 2009 för Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...