Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill skapa en enkel browser-app kopplad till en sida för att slippa sj


Herr Klocka

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en webbsida under konstruktion som kommer att användas på iPads en hel del. Det är väl inget problem i sig men det är att föredra att ha en ganska stor skärm när man navigerar sidan. Eftersom man ibland ska svara på frågor så kommer också en större del av iPadens skärm tas upp av tangentbordet och det är lite dumt.

 

Därför har jag tänkt att man kan göra det så bra som möjligt för iPad-användarna, alltså skapa en app, dock med en högst begränsad budget. Tanken är väl att man i slutändan ska skapa en fullständigt skräddarsydd app för sidan men det kommer inte kunnas göras inom en alltför snar framtid. Dock något som jag tänkt på som kanske skulle kunna fungera är om man skapar en app som egentligen bara består av en webbläsare men som redan är kopplad till min webbsida varför man då kan ta bort sökfältet (och på så sätt spara in yta).

 

Är det här lätt att göra tror ni? Eller finns det inga open source-webbläsare-eller-vad-det-nu-heter som man kan använda som grund? Och senare så småningom lägga till mer funktioner och mer skräddarsytt för sidan?

 

/Herr Klocka

 

Edit: Jag märkte att rubriken blev lite märklig.. Tydligen gick det inte att skriva så mycket haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad innebär det? Är det lätt alltså att bara göra en webb-app? Jag glömde förresten att säga att det inte är jag som ska göra appen (är inte kunnig på programmering nämligen) men tänkte kolla vilka möjligheter som finns först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du utvecklar sidan vidare, kolla upp om du kan styra om designen så den blir responsiv.

 

Då behöver du inte ha olika versioner för mobilt/dator, eller hålla på och tricksa med en webbapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du utvecklar sidan vidare, kolla upp om du kan styra om designen så den blir responsiv.

 

Då behöver du inte ha olika versioner för mobilt/dator, eller hålla på och tricksa med en webbapp.

 

Sidan är responsiv redan men grejen är den att jag vill bli av med sök- och bokmärkesfältet längst upp på paddan för att frigöra yta. Det här måste väl vara enklaste lösningen för det va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han säger i presentationen att 90 % av allt även funkar på android. Med responsiv design funkar 100 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han säger i presentationen att 90 % av allt även funkar på android. Med responsiv design funkar 100 %.

 

Ok, men man kan väl knappast koda bort sökfältet om man når sidan via Safari va? Då krävs en sån här web-app?

 

Eller menar du att om jag gör en sån här grej så kommer det även funka på Android? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korrekt kodad (enligt standard) responsiv sida fungerar likadant i alla webbläsare som följer standard. Så ja, jag skulle säga att den fungerar lika bra i iOS som i Android. Men hur webbläsaren beter sig (navigeringsfält, tangentbord mm) vet jag inte hur mycket du kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...