Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iBooken står still!!


Axelman

Rekommendera Poster

Efter flitigt användande av strömadaptern till iBooken har sladden gått av vid stickkontakten ( den man stoppar in i datorn ). Apple har slutat tillverka reservdelar till en så gammal (1998....) dator och det verkar klent hos de serviceställen jag ringt till. Finns det någon som vet var en sådan "stickis" finns att köpa? Eller har någon en trasig adapter som är villig att fimpa kabeln och skeppa sladd å stickis? Det är kris för den är helt död. HJÄLP!! Snälla, snälla.... :(:(:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicket snille :blush: ........ Det är en iBook Tangerine 1998, 300 mHz. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en liknande strömkabel till den nya Ibooken som till den gamla (det är bara utseendet som skiljer). Finns att köpa i de flesta macbutiker. Priset för en ny kabel+adapter är dock ganska högt - ca: 1000 kr. :angry:

Min adapter har gått sönder till min ibook och nu kör jag med adaptern från min gamla PB 1400. Fungerar alldeles utmärkt.

 

/MG

 

ps. jag har ju en trasig adapter/kabel. kanske är det bara adaptern som är trasig och då borde kabeln vara ok. vill du testa den? hör av dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter att ha kontaktat Apple och div Macföretag kan man bara konstatera att en fem år gammal dator är en OOOTROLIGT antik pjäs.... "Reservdelar, nej det var länge sedan vi tillverkade dem.." Det jag behöver är en ny stickkontakt av lågspänningstyp som kostar kanske femtio spänn. MEN: eftersom Apple har en helt egen så finns den inte att få tag i utan man måste då pröjsa en tusing för en helt ny adapter... Sicket snurr...

 

Detta innebär ju då att man undrar vilka reservdelar man kommer att behöva till sin nya dator. Eftersom G5 är en ny konstruktion kanske det är lika bra att köpa två och ha en i reserv.... :angry:

 

Grannen har den nyare iBooken men naturligtvis sitter det en annan stickkontakt som inte passar...

 

Undrar om detta är ett fall för Sverker, nordeuropas svar på inkvisitionen.... (w00t) Det trista i det är att Macen får ännu sämre rykte vilket Macen inte förtjänar men tyvärr Apple. ( Om man nu kan skilja på dem...)

 

Snälla du som har läst ända hit. Känner du någon med en rund iBookadapter som kanke vill sälja den eller som vill offra sladden (underförstått att adaptern är trasig..) så hör av dig! Snälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...