Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

installera från skivavbild?


DanielW

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt Native Instruments Komplete, ett paket med olika musikprogram och ett mycket omfattande bibliotek med samplingar. Paketet omfattar 9 DVD:er, varav åtta bara är ljudfiler.

 

Den första skivan funkar utmärkt att läsa för min gamla Macbook Pro, men när jag sedan ombeds stoppa i skiva två, den första med ljudfiler, tar det stopp. DVD-läsaren tuggar, jag får tvinga ut skivan osv.

 

I min nyare Macbook Pro är det inga problem att läsa skivan, men nu gäller det alltså hur jag smidigast installerar filerna (det är alltså installation det handlar om, inget så enkelt som att man skulle kunna plocka ut mappar från DVD:n) på gamla macen.

 

Går det att göra en skivavbild som man t ex lägger på ett USB-minne som installationsprogrammet kan luras att tro är skiva två i ordningen för installationen? Hur gör jag i så fall det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat en rengöringsskiva för läsaren? Kostar runt en hundring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan lura datorn att den är en macbookair och på så sätt använda dig utav apples inbyggda cd/dvd-delning

 

http://www.hardturm.ch/luz/2011/10/how-to-make-the-macbook-air-superdrive-work-with-any-mac/

 

har inte testat själv men verkar funka, inget farligt att ändra i. skulle du ångra dig är det bara att slänga plist-filen så skapar systemet en ny .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Telly82, en rengöring löste problemet! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Telly82, en rengöring löste problemet! Tack!

Kul att det löste sig och tack för att du rapporterar hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...