Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken extern FW HD?


knugge

Rekommendera Poster

Jag har precis påbörjat ett dokumentärfilmsprojekt och uppskattar att jag kommer behöva mer utrymme. Jag har idag en Emac med 80GB och kommer förmodligen filma över 30 timmar. nu kommer naturligtvis inte allt att läggas på disk men mer utrymme behövs. Dessutom känns det, av någon anledning tryggare att ha en annan disk till filmmaterialet. Projektet har ganska låg budget varför kostnaderna måste hållas nere.

 

Så, vad rekommenderar ni för FW disk?

 

Var tycker ni att jag ska köpa den?

 

 

Jag passar på att fråga om DV-band också.

 

Vilka band rekommenderar ni?

 

Var ska jag köpa dem?

 

 

Jag är såklart jättetacksam för alla idéer ni kan tänkas ha!

 

Mvh//Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Jag vill inte rekommendera något särskilt märke, men skulle nog råda dig att hålla dig till kända tillverkare. Eller köp en låda och stoppa in en märkesdisk. Köp så stor du har råd med är standardrådet, mitt tips är att du går in på Pricerunner.se och klickar dig fram till hårddiskar, bockar för Firewire och kollar utbudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Simon! Jag har faktiskt också kommit på den lösningen själv och hittade en FW Maxtor onetouch II 300GB Priset är godkänt av finansieringskontoret (min gode vän :D) Den verkar väl trevlig!? Hur mycket plats tar DV/minut eller timme? Är 300GB tillräckligt för ett ganska omfattande dokumentärprojekt som ska resultera i en 30-45 minuters lång film? (tror jag) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...