Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TC vill göra ny kopia fast utrymme finns


melliot

Rekommendera Poster

Jag har en Time Capsule som 2 datorer gör back-up på, en iMac och en Mac Mini. Nu får jag plötsligt på minin ett meddelande som säger (typ) "Time Machine är klar med att kontrollera enheten och vill göra en ny back-up. Detta kan ta flera timmar och dina gamla speglingar kommer att raderas". Jag minns inte exakta ordalydelsen, men nu gör den inte en spegling varje timma som brukligt utan väntar på att jag ska godkänna att den raderar "gammal" data och gör ny. Samtidigt fortsätter iMacen att spegla precis som vanligt varje timme utan att krångla. Det finns ca 700 Gb kvar av 2 Tb på TC:n.

 

Jag har startat om TC:n utan att det hjälpte.

 

Anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att det inte finns utrymme, utan om att Time Capsule vill göra en ny säkerhetskopia för att det är något problem med den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan gå in på TC från minin och kolla på senaste back-upen (från i måndags) och vad jag kan se så finns allt där, och jag har inga problem att kolla på innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan gå in på TC från minin och kolla på senaste back-upen (från i måndags) och vad jag kan se så finns allt där, och jag har inga problem att kolla på innehållet.

 

Det är trots detta något fel med den så att TM vill göra en ny.

Låt den göra det så är problemet ur världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...